آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۴

چکیده

این تحقیق پیمایشی به منظور شناخت میزان آشنایی، ارتباط، رضایت و اعتماد مردم نسبت به دفاتر نظارت همگانی نیروی انتظامی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق شامل افراد 15 ساله و بالاتر کل کشور است. اطلاعات مورد نیاز از یک نمونه 13034 نفری از 30، استان و 63 شهر کشور گردآوری و تجزیه و تحلیل شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که تنها کمتر از یک چهارم مردم از وظایف مرکز نظارت همگانی نیروی انتظامی آگاهی دارند و بیش از سه چهارم آنها نمی دانند که اگر شکایت یا انتقادی از مأموران نیروی انتظامی دارند، آن را باید با چه مرجعی در میان بگذارند. بیش از یک چهارم (28 درصد) از مردم به منظور ارائه گزارش درباره ماموران نیروی انتظامی(شکایت، انتقاد، تشکر و پیشنهاد) تاکنون به گونه ای با بخشهای مختلف این نیرو بویژه پلیس110 تماس گرفتهاند، اما تنها حدود 12 درصد مردم به این منظور با «دفاتر نظارت همگانی» تماس گرفته اند. افرادی که قبلاً با مرکز نظارت همگانی تماس گرفتهاند (12 درصد از کل پاسخگویان)، بیشتر از رفتار و نحوه برخورد کارمندان مرکز نظارت درحد متوسط(تاحدی) رضایت دارند. بیشتر تماسگیرندگان سرعت رسیدگی دفاتر نظارت همگانی به گزارشهای مردم را متوسط دانستهاند. طبق نتایج تحقیق، بیش از نیمی از پاسخگویان از حداقل اعتماد به این دفاتر برخوردارند، 30 درصد آنها نسبت به قابل اعتمادبودن این دفاتر تردید دارند و 15 درصد باقیمانده به این دفاتر کاملاً بی اعتمادند.

The analysis of people's trust, satisfaction, relation and familiarity with police public supervision centers

This analytical study has been done in order to determine the level of people's trust, satisfaction, relation and familiarity with police public supervision centers. The statistic population of this study includes 15-year-old people and above all over the country. The needed information has been collected and analyzed through a 13034 sample from 30 provinces and 63 cities. The results show that less than only one-forth would not know where to refer in case they had a complaint or criticism of police officers. More than 28 percent of people have contacted different sections of police particularly 110 in order to complain, compliment and give suggestions about police officers;however, only about 12 percent of people have contacted public supervision centers. The ones who had called these centers before ( 12 percent of all respondents ) ranked the staffs' behavior average. Most of respondents ranked the investigation time of staffs average. According to the results, more than half of respondents have the least trust on these centers, 30 percent have doubt about accountability of these centers and the rest do not have any trusts.

تبلیغات