آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۴

چکیده

یکی از کارکردهای عمده مدیریت، برنامه ریزی است. برنامه ریزی شالوده عناصر مدیریتی و فرایندی است که سازمانها در قالب آن، همه فعالیتها و کوشش های خود را برای تحقق اهداف مورد نظ ر از جمل ه چابک سازی و دستیابی به بهره وری مناسب طی می کنند. در این مسیر، شاید مهمترین ثروت در هزاره سوم میلادی سرعت باشد. برای کاستن زمان پاسخگویی و بهبود انعطاف پذیری باید شکل کاملاً جدیدی از سازمانها به وجود آید. امروزه رقابت در ابعاد مختلفی مطرح است؛ مثل سرعت تحویل محصول یا ارائه خدمات به مشتری و شهروندان، ارتقای کیفیت، بهره وری یا ارائه خدمات و ... . مؤسسات و سازمانها در راستای این اهداف باید بر حرکت سریع اطلاعات در زمینه بهره وری، ارائه خدمات مناسب و توزیع خدمات متمرکز شوند. هر چه این حرکت سریعتر باشد، سازمانها سریعتر پاسخگوی نیاز و تقاضای شهروندان خواهند بود. در این مسیر، سازمان پلیس نیز از این امر مستثنا نیست و به منظور اجرای مأموریت برقراری نظم و امنیت، بدون شک به بازنگری در ساختار سازمانی و نیروی انسانی، استفاده از فناوری کارآمد و پیشرفته نیاز دارد. در این مقاله ابتدا به بحث و بررسی تعاریف و مفاهیم چابکی از دیدگاه محققان پرداخته شده و سپس مدیریت چابک و ابعاد آن و همچنین ابزارهای سازمان برای تحقق چابکی از جمله ساختار سازمانی، کارکنان، فناوری، فناوری اطلاعات و نوآوری و خلاقیت بحث گردیده است. در ادامه به اهداف و مزایای چابک سازی سازمان و موانع موجود برای برنامه ریزی و چابک سازی در سازمانها و همچنین به شرایط و ضوابط مدیریت چابک سازی پلیس پرداخته، و در پایان به نتیجه گیری و ارائه پیشنهادهای لازم در خصوص چابک سازی پلیس و متغیرهای تأثیرگذار اشاره شده است.

Agile police and effective variables

One of the main elements in management is planning. Planning is the basis of management elements and is a process that organizations use it for all their attempts and activities related to their goals, such as making agile units and achieving suitable productivity. Probably, in this path, the speed is the most important asset in the third millennium. In order to reduce the time of accountability and for bettering the resilience, new forms of organization must be established. Nowadays, the competition is in different dimensions, such as the speed of delivery or servicing to the customers and citizens, developing the productivity quality or servicing and … For achieving these goals, the organizations and institutions must focus on rapid movement of data for productivity issue and delivering suitable services. The more rapid the movement is, the more expeditious the organizations are in responding to the needs and requests of citizens. In this path the police organization is not an exception and for doing its missions and establishing order, undoubtedly needs to review organizational structure and human resource and benefit from effective and modern technology. In this paper we firstly discuss the meaning and definition of agility from the point of view of researchers and then the agile management and its dimensions and also organization devices for achieving the agility such as organizational structure, personnel, technology, information technology, creativity is discussed. And as it goes on, it has focused on the goals and advantages of having an agile organization and the existing obstacles for planning and making an agile organization, and also the ground rule and requirements of police management and in the end it has proposed conclusion and necessary recommends and has pointed out the effective variables about making agile police.

تبلیغات