آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۸

چکیده

این پژوهش با هدف دستیابی به یک الگوریتم قیمت گذاری کالاهای فرهنگی و هنری و به کارگیری مفاهیم ریاضی در مقول ههای کیفی و نیز به کارگیری عملیاتی در شرایط واقعی، به بررسی دیدگ اه ها و نظریات مختلف در مورد فرآیند قیمت گذاری و روش های تعیین قیمت گذاری و مدل های ارزش گذاری کالاهای فرهنگی پرداخته است   .   این پژوهش یک پژوهش کاربردی محسوب شده و به روش مد لسازی ریاضی انجام گرفته است . در این پژوهش با استفاده از پرسشنامه، نظرات     52 نفر دانشجوی مدیریت فرهنگی، دانشجویان اقتصاد، کارشناسان سنجش تولید کالاهای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نیز تولیدکنندگان و مصر فگنندگان فرهنگی   جمع آوری شده و بعد از تجزیه و تحلیل، فرضی ههای پژوهش به اثبات رسیده است       .  

Designing & Presenting a Price Setting Model for Cultural Goods

This research aims to achieve the price setting algorithm of cultural and artistic goods. It focuses on using mathematical concepts in qualitative elements and using functions in real conditions. The research studies various viewpoints and theories about the process of price setting, different methods for using the proper price setting model and the assessment models of cultural goods. This research is one from the applicable researches and has been done through the mathematical model making. Questionnaires have been handed out to 52 students who majored in cultural management and economics, also to experts from the Children and Teenager's Intellectual Education Center examining the production of goods and to cultural producers and consumers. Then the hypotheses of the research have been proved after analyzing the collected questionnaires.

تبلیغات