پژوهش های کاربردی مدیریت بازار

پژوهش های کاربردی مدیریت بازار

پژوهش های کاربردی مدیریت بازار سال 3 زمستان 1396 شماره 9

مقالات

۱.

مطالعه عوامل کلیدی موفقیت خوشه های صنعتی آب معدنی استان چهارمحال و بختیاری 

کلید واژه ها: خوشه صنعتی توسعه اقتصادی صنعت آب معدنی کسب و کار صادرات

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۷ تعداد دانلود : ۱۸
تجربه و مطالعات قبلی نشان می دهد که رشد و توسعه صنایع بدون طراحی و اجرای استراتژی مناسب امکان پذیر نمی باشد. بر همین اساس هدف اصلی این مقاله شناسایی عوامل موثر بر رشد و توسعه خوشه صنعتی آب معدنی در استان چهارمحال و بختیاری می باشد. در راستای هدف اصلی مقاله سه  فرضیه مطرح شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران، سرپرستان و کارشناسان فروش، تولید و بازاریابی شرکت های فعال آب معدنی در استان چهارمحال و بختیاری و نیز کارشناسان اقتصادی استان می باشد. گردآوری داده های اولیه به روش میدانی و از طریق پرسشنامه ساختار یافته می باشد. همچنین این داده ها به کمک نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج بررسی ها نشان می دهد اتخاذ رویکرد گسترش صادرات، حمایت های دولتی و ایجاد زیر ساخت های اولیه واحد صنعتی در رشد و  توسعه خوشه صنعتی آب معدنی  تاثیر دارد.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۴