آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۳

چکیده

در قرن حاضر جذب گردشگر یکی از عوامل کلیدی در موفقیت صنعت گردشگری و در نتیجه رونق اقتصاد کشور ها می باشد. در این راستا گردشگری روستایی می تواند نقشی اساسی در توسعه روستا ایفاء کند با توجه به جاذبه ها، امکانات و قابلیت های توسعه گردشگری در روستای کندوان و همچنین عنایت به این مسئله که رضایت گردشگران از محصول و مقصد گردشگری نقشی غیر قابل انکار در جذب گردشگر دارد. پژوهش حاضر درصدد سنجش رضایت گردشگران از محصول گردشگری روستای کندوان با استفاده از مدل HOLSAT   است . مدلی که به ارزیابی رضایت گردشگران از طریق تجزیه و تحلیل انتظارات و عملکرد از مقصد گردشگری می پردازد. برای این منظور به دلیل نامشخص بودن حجم جامعه آماری، تعداد 200 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق این پژوهش، توصیفی- تحلیلی با اهداف کاربردی-توسعه ای است. جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه و به روش مصاحبه انجام گرفته است و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزارهای Spss  و Excel استفاده شده است. نتایج حاصل از اندازه گیری رضایت گردشگران در مدل HOLSAT گویای آن است که رضایتمندی گردشگران از محصول گردشگری روستای کندوان در سناریوی ( WIN )  قرار گرفته است. و گردشگران از محصول گردشگری روستای کندوان رضایت دارند. همچنین نتایج حاصل از مدل رگرسیون چند متغیره نشان دهنده رابطه مثبت و معنی دار بین ابعاد محصول گردشگری روستای کندوان با رضایت گردشگران می باشد.

On the Evaluation of the Tourist Satisfaction from Tourism Product using HOLSAT Model (Case Study: Kandovan Village)

In the present decade, attracting tourists has been one of the key factors contributing to the success of tourism industry and consequently the economic prosperity of countries. In this regard, rural tourism can play a fundamental role in the development of villages. Considering the natural attraction and tourism potentials in Kandovan village and also, considering the fact that the satisfaction of tourists from the product and destination of tourism has an undeniable role in attracting tourists, the present study aims to assess tourist satisfaction with the tourism product of the Kandovan village, using HOLSAT model. This model can evaluate tourist satisfaction through analysis of their expectation from and the performance of the destination. Considering that the size of the statistical population was unknown, 200 tourists were selected as the sample. This was an applied-developmental study using a descriptive-analytical design. The data was collected through questionnaire and interview, and SPSS and Excel were used for data analysis. The results of studying tourist satisfaction from Kandovan village in HOLSAT model suggests that satisfaction of tourists from the tourism product of Kandovan village was in the scenario (WIN) and the tourists were satisfied with the tour. Moreover, the results of the multivariate regression model showed a significant relationship between the dimensions of tourism product and tourist satisfaction.

تبلیغات