آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۴

چکیده

این مطالعه جهت ارزیابی و تعیین رابطه مهارت های ارتباطی(کلامی, شنودی و بازخوردی) مدیران و فرماندهان بر تعهد سازمانی کارکنان در آجا انجام شده است. ابتدا با استفاده از آزمون کای مربع وجود ارتباط بین متغیرهای مستقل و وابسته مورد آزمون قرار گرفته، و سپس با استفاده از محاسبه ضریب توافقی شدت این ارتباط مورد ارزیابی قرار گرفت. در محیط کاری، ضعف مدیران(مدیران، معاونان، فرماندهان و کلیه تصمیم گیران را شامل می شود) سازمانی در مهارت های ارتباطی منشاء بسیاری از مشکلات سازمانی بوده و ناتوانی آن ها در برقراری ارتباطات مؤثر، کاهش کارآیی، افزایش نارضایتی و عدم تعهد سازمانی در کل سازمان را در پی خواهد داشت و  به همین  دلیل  برخی از  صاحب نظران، ارتباطات را کلید موفقیت در مدیریت می دانند. بنابراین مدیریت مؤثر و توازن در برقراری ارتباطات با کارکنان مهم ترین مقوله ای است که باید برای رشد و تعالی هر سازمانی مورد توجه قرار گیرد.  نتایج نشان می دهد بین مهارت های ارتباطی مدیران شامل مهارت های کلامی, شنودی و بازخوردی و تعهد سازمانی کارکنان در آجا ارتباط وجود دارد و شدت این ارتباط بسیار بالا می باشد. اولویت های ارتباطی به صورت 1- بازخوردی 2- کلامی 3- شنودی می باشد.

تبلیغات