آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۰۳

چکیده

در این پژوهش، به بررسی نقش رسانه ها در ارزیابی عملکرد تربیت بدنی آموزش و پرورش پرداخته شده است. پژوهش از نوع کیفی با رویکرد اکتشافی نظام مند و جامعه آماری، شامل استادان دانشگاه ها، مدیران سازمان و مشاوران حرف های مرتبط با موضوع بوده است. نمونه گیری به تعداد قابل کفایت و با روش قضاوتی بر مبنای رسیدن به اشباع نظری انجام گرفته 17 نفر) و ابزار پژوهش شامل مطالعه کتابخانه ای نظام مند و مصاحبه های اکتشافی ساختارمند بوده است. روایی ابزار بر اساس اعتبار حقوقی و علمی نمونه، نظر خبرگان و توافق بین مصححان، مورد ارزیابی و تأیید قرار گرفته و برای تحلیل یافته ها از روش کدگذاری مفهومی چندمرحله ای با رویکرد تحلیل سیستمی استفاده شده است. نتایج تحلیل مصاحبه ها و استخراج کدهای پژوهش، نشان داده است که 6 مقوله اصلی (کد محوری) شامل جمع آوری اطلاعات، گزارش دهی، ارتباطی، مالی، انتقادی و آگاهی رسانی( اطلاع رسانی) و 24 کد باز، از عوامل نقش رسانه ها در ارزیابی عملکرد تربیت بدنی آموزش و پرورش بوده اند. همچنین بر اساس نتایج کدگذاری انتخابی، جمع آوری اطلاعات بر 5 متغیر دیگر تأثیر دارد و متغیر ارتباطی بر مالی و انتقادی تأثیرگذار است؛ بنابراین توجه به عوامل ارزیابی عملکرد تربیت بدنی آموزش وپرورش از طریق رسانه ها، می تواند مسیر روشنی پیشروی مدیران این سازمان قرار دهد تا بر اساس آن برنامه های مناسب را تدوین کنند. 

The Role of Media in Evaluating the Performance of Sports Education

The research addressed the role of media in evaluating the performance of sports education. The qualitative research with a systematic and socio-statistical exploratory approach included university professors, organization managers and professional consultants related to the subject. A sufficient number of 17 people were selected by judgment method based on reaching theoretical saturation. The data collection tool included systematic library study and structured exploratory interviews. The validity of the data collection tool was evaluated and confirmed based on legal and scientific validity, experts› opinion, and agreement between reviewers, and multi-stage conceptual coding method. The findings were analyzed by systemic analysis approach. The results of analyzing the interviews and extracting the research codes have shown that 6 main categories (core codes) including information gathering, reporting, communication, financial, critical, and informing, and 24 open codes are among the factors of the role of the media have been in the evaluation of the performance of sports education. Also, based on the results of selective coding, information gathering has an effect on 5 other variables, and the communication variable has an effect on financial and critical; so paying attention to the factors of evaluating the performance of sports education through the media, can set a clear path for the managers of this organization to formulate appropriate programs based on it. 

تبلیغات