آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۵

چکیده

مشاوره آموزشی می تواند کمک هایی از جمله تصویر واضح و واقع بینانه ای از موقعیت، احساسات و توانایی، انتخاب راه های جدید برای درک وحل مسئله، اعتماد به نفس، قبول مسئولیت، تغییر انگیزه، تغییر مهارت های موردنیاز، بهبود بخشیدن به وضعیت واستفاده ار استعداد بالقوه کارآموزان باشد در این راستا، در سال های اخیر مشاوره آموزشی و شغلی در مطالعات کارآفرینی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. هدف از این تحقیق افزایش رفتار کارآفرینانه کارآموزان از طریق مشاوره آموزشی و شغلی است. بدین منظور از بین مراکز آموزش فنی و حرفه ای مرکز برادران پارس آباد – مرکز خواهران پارس آباد – مرکز دو منظوره اصلاندوز شهرستان پارس آباد انتخاب شد. ابزار سنجش این تحقیق، پرسشنامه است و از نرم افزار SPSS برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. داده ها به وسیله پرسشنامه محقق ساخته که دارای31 پرسشنامه است، جمع آوری شده و روایی آن از طریق4 نفر خبره کارآفرینی و از نظر پویایی از طریق محاسبه آلفای کرونباخ با ضریب 8056/0 مورد تأیید قرار گرفت. در این تحقیق از طریق فرمول کرجسی و مورگان محاسبه به تعداد 59 نفر به عنوان حجم نمونه از 70 نفر کارشناسان و مربیان که دارای چندین سال تجربه در مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پارس آباد محاسبه و مورد مطالعه قرار گرفتند، بر پایه نتایج به دست آمده از این تحقیق، مشاوره آموزشی بر افزایش رفتار کارآفرینانه کارآموزان تأثیر دارد.

تبلیغات