آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۵

چکیده

این پژوهش باهدف بررسی تأثیر آموزش های ضمن خدمت بر توانمندسازی کارکنان آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری می باشد . روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی – پیمایشی هست که دیدگاه کارکنان و مدیران آموزش فنی حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری در ارتباط با تأثیر دوره های آموزش ضمن خدمت بر توانمندسازی کارکنان را ارزیابی می کند. که با اجرای پرسش نامه و نظر سنجی از مدیران و کارکنان نتایج به دست آمده بدون دخل و تصرف بیان شده است. بنابراین، این پژوهش ازنظر هدف، تحقیق کاربردی بوده و ازنظر گردآوری و تحلیل داده ها روش توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان شرکت کننده در دوره های آموزشی سال92- 91 آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری به تعداد 110 نفر می باشد که از این تعداد با استفاده از جدول مورگان و روش نمونه گیری تصادفی ساده، 86 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از دو روش مطالعه کتابخانه ای و پرسش نامه استفاده شد. پرسش نامه برای سنجش پنج مؤلفه توانمندسازی شامل خود اثربخشی، خودسامانی، معناداری، تأثیر و اعتماد با 20 گویه بر مبنای طیف لیکرت از خیلی زیاد تا خیلی کم درجه بندی، طراحی و در اختیار نمونه های پژوهش قرار گرفت. بر اساس یافته های این پژوهش، دوره های آموزش ضمن خدمت تأثیر معنی داری بر توانمندسازی کارکنان این سازمان داشته است.

تبلیغات