آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۰

چکیده

در بازار پررقابت امروز، وارانتی ها نقشی اساسی ایفا می کنند. اخیراً محصولات بسیاری با وارانتی هایی مانند وارانتی تعویض رایگان، وارانتی تسهیم هزینه، و وارانتی ترکیبی به فروش می رسند. وارانتی های تسهیم هزینه پیچیده اند. مدلسازی شکستگی ها در دوره وارانتی و هزینه های این سیاست نیز پیچیده است، زیرا هزینه های اصلاح محصول در حقیقت متغیری تصادفی است که نرخ بهره و تورم نیز در آنها تأثیرگذار است. در این مقاله، مدل جدید سیاست وارانتی PRW با توجه به نرخ تورم و بهره و نیز تعریف تابعی برای متغیر تصادفی نرخ هزینه توسعه داده شده و درنهایت مدل های پیش بینی نرخ شکست و برآورد هزینه های وارانتی محصول در طول دوره طراحی شده است.

تبلیغات