آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۹

چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی شیوه های تدریس کارآمد و اثر بخش در فضای مجازی در بین معلمان پایه اول مدارس ابتدائی استان گیلان می باشد. این پژوهش کاربردی و از نظر روش توصیفی – از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان پایه اول مدارس ابتدائی استان گیلان به تعداد 680 نفر تشکیل می دهند. به منظور نمونه گیری از فرمول کوکران استفاده شده که بر اساس آن تعداد 246 نفر به عنوان نمونه به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. روایی پرسشنامه توسط استاد راهنما و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ بررسی شد که برابر با 0.89 بدست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون t تک نمونه ای در نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج نشان می دهد که ارتباط دائم دانش آموز و معلم، یادگیری فعال دانش آموزان، ارائه بازخورد سریع دانش آموزان، تاکید بر زمان دانش آموزان، تفهیم انتظارات دوره آموزشی دانش آموزان و احترام به استعداد دانش آموزان در فضای مجازی برای دانش آموزان پایه اول مدارس ابتدائی استان گیلان ارتقاء یافته است، اما متغییر همکاری و همیاری دانش آموزان در فضای مجازی برای دانش آموزان پایه اول مدارس ابتدائی استان گیلان ارتقاء یافته نیست.

تبلیغات