آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۹

چکیده

خلاقیت و نوآوری مهم ترین عامل در راستای حفظ سازمان در محیط رقابتی می باشد. فکرها و ایده های نو و اجرای صحیح آن ها منجر به افزایش کارایی و اثربخشی سازمان شده و آن را در دستیابی به اهداف یاری می رساند. در این مقاله ماهیت، تعاریف و ارتباط خلاقیت و نوآوری بررسی می شود و راهکارهای توسعه آن در روابط عمومی به صورت مقاله مروری در سال 1401 موردمطالعه قرار می گیرد. روابط عمومی به دور از خلاقیت و نوآوری طی این مقاله به عنوان نهادی فاقد پویایی و گرفتار در مشکلات ناشی از روزمرگی معرفی می شود. هدف از نگارش، آسیب شناسی رشد خلاقیت و نوآوری به صورت علمی و عملی در روابط عمومی است. در این پژوهش از مقالات نمایه شده در پایگاه های اطلاعاتی علم نت، سیویلیکا، اس.آی.دی، مگیران، ایرانداک، گوگل اسکالر، ساینس دایرکت، امرالد استفاده شد. مجموعه مقالات بررسی شده شامل 30 مقاله بود و در جستجوی مقالات، کلمات کلیدی به کار رفته شامل این کلیدواژه ها بود: خلاقیت، نوآوری، روابط عمومی، کارکرد روابط عمومی، بیمه روستاییان و عشایر. مقالاتی که حجم نمونه نامشخصی داشت و مقالاتی که در آن ها نحوه اجرا به خوبی مشخص نشده بود و یا مقالاتی که ارتباط محتوایی زیادی با پژوهش نداشتند در روند مطالعه حذف شدند. نتایج این پژوهش نشان داد روابط عمومی ها به عنوان عناصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمان ها، نقش ویژه و مهمی در جهت ایجاد ارتباط و تعاملات فکری و اطلاعاتی ایفاء می کنند و نقش روابط عمومی و حیطه و تأثیر فعالیت آن در ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی در سطح خرد و کلان بر هیچ کس پوشیده نیست خلاقیت در این بخش از سازمان موجب تولید ایده های مفید و تازه و فرایند مسئله یابی، راه حل یابی، ارزیابی راه حل ها و اجرای راه حل های اصیل و بدیع توسط فرد و یا گروه درروابط عمومی در بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شده و موجب ارتباط بهتر کارگزان و رضایت بیشتر بیمه شدگان می شود.

تبلیغات