آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۶

چکیده

توجه به منابع انسانی حرفه ای در چارچوب صلاحیت های اداری مبتنی بر توسعه پایدار می طلبد آموزش های مستمر بر پایه نیازها و الزاماتی که در چارچوب وظایف و مبتنی بر عملکرد معطوف به اهداف توسعه برای سازمان در نظر گرفته شد یکی از اولویت های مهم سازمان های تجاری به ویژه در کشورهای در حال توسعه باشد. از این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی بایسته های مراقبت زیست محیطی در آموزش منابع انسانی با تاکید بر سیاست مصرف پایدار در وزارت تجارت و بازرگانی عراق انجام به صورت مقطعی و به روش تحلیل محتوای کیفی گرفت. مشارکت کنندگان در پژوهش تا اشباع نظری داده ها 15 نفر از متخصصان موضوعی در زمینه پایداری زیست محیطی بودند که به روش هدفمند وابسته به معیار انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختاریافته بود که اعتبار داده ها به شیوه ممیزی بیرونی تایید شد. نتایج نشان داد دانش افزایی مصرف و پیشایندهای سیاسی و اجرایی از ابعاد اصلی بایسته های مراقبت زیست محیطی در آموزش منابع انسانی با تاکید بر مصرف پایدار است که از طریق 9 مولفه اصلی شامل توسعه آموزش، خودآگاهی مصرف کننده، سیاست های حمایتی، مشوق های پایدارساز، پیاده سازی سیاست های کنترلی، شناخت مدل های اقتصادی، آموزش مدیریت سبز، توسعه فناورانه و هویت سازی پایدار در قالب 57 مولفه فرعی شناخته می شود.    

Sustainable Consumption Policy: Environmental Care Requirements in Human Resource Training Study in the Iraqi Ministry of Commerce

Paying attention to professional human resources in the framework of administrative competencies based on sustainable development requires continuous training based on the needs and requirements that were considered within the framework of duties and performance aimed at the development goals for the organization, one of the important priorities of organizations commercial, especially in developing countries. Therefore, the present research was conducted cross-section and with the qualitative content analysis method, with the aim of investigating the requirements of environmental care in human resources training, emphasizing the sustainable consumption policy in the Ministry of Commerce of Iraq. The participants in the research up to the theoretical saturation of the data were 15 subject matter experts in the field of environmental sustainability who were selected in a purposeful method dependent on the criteria. The data collection tool was a semi-structured interview, and the validity of the data was confirmed by an external audit. The results showed that increasing the knowledge of consumption and its political and executive antecedents is one of the main dimensions of environmental care requirements in human resources education with an emphasis on sustainable consumption through 9 main components including the development of education, consumer self-awareness, supportive policies, and sustainable incentives. , implementation of control policies, recognition of economic models, green management training, technological development and sustainable identification are known in the form of 57 sub-components.

تبلیغات