آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۱

چکیده

An effective language classroom is a multifaceted and intricate setting that involves various dimensions and has gained increasing recognition in the academic literature. Insufficient information is available regarding the experiences and perceptions of EFL learners regarding productive English language classrooms. This research focused on understanding how Iranian students who are learning English as a foreign language feel about and have experienced effective learning in the classroom. The present study was based on a phenomenological study in which participants’ perceptions about effective learning in class were examined. The research utilized the critical incident interview method to gather information from 30 MA EFL students with extensive English learning experience, who were deemed capable of contributing valuable insights on the topic. Therefore, participants were selected through purposive sampling. The process of analyzing data has yielded identification of significant themes of 1) attention to learners’ opinions 2) material transfer 3) teaching enthusiasm 4) instructors’ competence 5) learning environment and 6) learning process. The present study’s findings have led to the provision of recommendations for researchers in the realm of language learning.

کلاس زبان مفید: مطالعه کیفی با استفاده از تکنیک حادثه بحرانی

یک کلاس درس زبان موثر یک محیط چند وجهی و پیچیده است که ابعاد مختلفی را در بر می گیرد و درتحقیق دانشگاهی باهمیت به سزایی دارد. اطلاعات کافی در مورد تجارب و تصورات زبان آموزان در مورد کلاس های آموزشی سازنده زبان انگلیسی در دسترس نیست. این تحقیق بر درک چگونگی احساس و تجربه یادگیری موثر در کلاس درس دانش جویان ایرانی که در حال یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی هستند، متمرکز شده است. مطالعه حاضر بر اساس یک مطالعه پدیدارشناختی است که در آن ادراک شرکت کنندگان در مورد یادگیری موثر در کلاس مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق از روش مصاحبه حادثه بحرانی برای جمع آوری اطلاعات از 30 دانشجوی کارشناسی ارشد با تجربه گستردگی یادگیری انگلیسی استفاده کرد که به نظر می رسید قادر به ارائه بینش های ارزشمند در مورد موضوع بودند. لذا شرکت کنندگان به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. فرآیند تجزیه و تحلیل داده ها به شناسایی موضوعات مهم 1) توجه به نظرات فراگیران 2) انتقال مطالب 3) اشتیاق به تدریس 4) شایستگی مربیان 5) محیط یادگیری و 6) فرآیند یادگیری منجر شده است. یافته های مطالعه حاضر منجر به ارائه توصیه هایی برای محققان در حوزه یادگیری زبان شده است.

تبلیغات