آرشیو

آرشیو شماره ها:
۹۹

چکیده

از سیاست خارجی به عنوان بیرونی ترین بخش دولت یاد می شود که ضمن معرفی سیاست های کلان کشور به سایر کنشگران، کلیه اهداف سیاسی و منافع ملی را در سطح بین الملل موردپیگیری قرار می دهد. به طورکلی، مجموعه گسترده ای از عوامل داخلی و محیطی به اصول و مبانی سیاست خارجی شکل می دهند. ویژگی های فیزیکی و ساختارهای درونی دولت و جامعه بخش مهمی از عوامل داخلی را در برمی گیرند و نظام بین الملل، ساختار و تحولات آن جزء عوامل محیطی هستند. در این مقاله به بررسی عوامل محیطی و نحوه تاثیرگذاری آنها بر سیاست خارجی پرداخته می شود. پرسش اصلی آن است که «تحولات درونی نظام بین الملل چه تاثیری بر رفتار سیاست خارجی دولت ها دارد؟». بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که «دولت ها متناسب با تحولات درونی نظام بین الملل از آغازِ پیدایش تا فروپاشی آن، سه رفتار مشخص را از خود بروز می دهند که عبارتند از خود-گسترشی، خود-حفاظتی و خود-خویشتن داری ». بررسی این رفتارها بر اساس مراحل مختلف نظام بین الملل هدف اصلی این مقاله است.

Developments in the International System and Foreign Policy of States

Foreign policy is considered as the outermost part of the state, which, in addition to introducing macro policies to other actors, pursues all national goals and interests at the international level.In general, an extensive set of internal and external factors shapes the principles of foreign policy. The physical and internal structure of the state and society form an important part of the internal factors, and the international system, its structure and its evolution are among the environmental factors. This paper examines environmental factors and how they affect foreign policy. The main question is: "What effect do the international system developments have on foreign policy patterns of states?" Studies show that states display three distinct behaviors in proportion with internal developments of the international system, from the beginning to decline which include: Self-extension, Self-preservation and Self-abnegation." The main purpose of this paper is to study these behaviors according to the various stages of the international system.

تبلیغات