چکیده

این مطالعه به ارزیابی عوامل تاثیر گذار استراتژی های بازاریابی بر مسئولیت اجتماعی شرکت و ارزش ویژه برند با نقش میانجی موقعیت نام تجاری می پردازد. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی است و نحوه گرد آوری داده ها از نوع پیمایشی است. بدین منظور پرسشنامه ای با 26 سوال طراحی گردیده است. برای پاسخ به سوالات مطروحه 200 نفر از خریداران بیمه نامه بدنه اتومبیل 4 شرکت خصوصی بیمه گر آسیا، البرز، ملت و پارسیان که بیشترین سهم از بازار بیمه بدنه اتومبیل را دارا هستند، به عنوان نمونه آماری این پژوهش انتخاب گردید. روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده انتخاب گردید. نتایج تحقیق نشان می دهد کیفیت ادراک شده، وفاداری برند و تداعی گرها بر مسئولیت اجتماعی شرکت و ارزش ویژه برند شرکت های بیمه ای به طور مستقیم تاثیر گذار است و موقعیت نام تجاری بر مسئولیت اجتماعی شرکت و ارزش ویژه برند به طور مستقیم موثر نمی باشد.

The Influencing Factors Of Marketing Strategies On Corporate Social Responsibility And brand Equity With The Mediating Role Of Brand Position

This study evaluates the influencing factors of marketing strategies on corporate social responsibility and brand equity with the mediating role of brand position. The current research method is descriptive and the method of data collection is survey. For this purpose, a questionnaire with 26 questions has been designed. In order to answer the questions, 200 of the car body insurance policy buyers of 4 private insurance companies of Asia, Alborz, Mellat and Parsian, which have the largest share of the car body insurance market, were selected as the statistical sample of this research. The sampling method was chosen as simple random. The results of the research show that the perceived quality, brand loyalty and associations have a direct effect on the social responsibility of the company and the brand value of insurance companies, and the position of the brand name does not directly affect the social responsibility of the company and the brand value.

تبلیغات