آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۴

چکیده

در سال های اخیر، پژوهش های مربوط به محافظه کاری در اطلاعات مالی ، افزایش چشمگیری یافته اند و پژوهشگران مختلفی رابطه متقابل محافظه کاری و متغیرهای بنیادین اطلاعات مالی را بررسی و آزمون کرده اند. تقریباً همه پژوهش های پیشین انجام شده در حوزه محافظه کاری اطلاعات مالی ، در رابطه با محافظه کاری کمّی یعنی محافظه کاری در اعداد و ارقام مالی بوده است؛ هدف این پژوهش اثر ویژگی های رفتاری مدیران بر شفافیت اطلاعات مالی؛ نقش محافظه کاری در شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان است .در این تحقیق از پرسشنامه ای که بر اساس تحقیقات قبلی و نظر نخبگان ساخته شده است استفاده شد .این مطالعه به مدل و ویژگی های رفتاری مدیران بر شفافیت اطلاعات مالی؛ نقش محافظه کاری کمک می کند. یافته های ما همچنین مدیران را در مورد استفاده از شفافیت اطلاعات مالی آگاه تر می کند.. نتایج نشان می دهد که بین مولفه ها رابطه ی معنا داری وجود دارد .

The effect of managers' behavioral characteristics on the transparency of financial information; The role of conservatism (case study: Lorestan Province Electricity Distribution Company)

In recent years, researches related to conservatism in financial information have increased significantly and various researchers have examined and tested the mutual relationship between conservatism and the fundamental variables of financial information. Almost all previous researches conducted in the field of conservatism of financial information have been related to quantitative conservatism, i.e. conservatism in financial numbers; The purpose of this research is the effect of managers' behavioral characteristics on the transparency of financial information; The role of conservatism in the electric power distribution company of Lorestan province. In this research, a questionnaire was used based on previous research and elite opinion. This study focused on the model and behavioral characteristics of managers on financial information transparency; The conservatism role helps.Our findings also make managers more aware of the use of financial information transparency. The results show that there is a meaningful relationship between the components.

تبلیغات