آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۴

چکیده

رشد و توسعه فن آوری، تأثیر به سزایی در توسعه علوم دیگر از جمله حوزه آموزش داشته است. آموزش به عنوان بخشی از فرایند مدیریت منابع انسانی از اهمیت به سزایی برخوردار است و لذا با توجه به ورود فن آوری به حیطه آموزش، لزوم تمرکز بر یادگیری الکترونیک در سازمان ها نیز احساس می شود. هدف از اجرای این طرح ارائه چارچوبی مفهومی برای موانع پیاده سازی یادگیری الکترونیک در سازمان های دولتی است. به این منظور، ادبیات داخلی و خارجی به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفتند و پس از استخراج، موانع به تأیید پنج تن از خبرگان سازمانی رسیدند. در پایان پنج دسته از موانع برای اجرای این طرح استخراج شدند که شامل موانع فنی، موانع مالی، موانع مربوط به یادگیرندگان، موانع مربوط به تدریس و مدرسان و موانع مدیریتی هستند. با درنظر گرفتن این موارد و برطرف نمودن این موانع، سازمان ها می توانند زیرساختارهای لازم برای اجرای یادگیری الکترونیک را فراهم کنند و از مزایای آن بهره ببرند.

a reviewing study on the barriers of electronic learning implementation in the governmental organizations

The growth of information technology had effect on the other scopes like education, and since the human resource training is one of the most important roles of human resource management, the goal of this research is to present a conceptual framework for the barriers of the electronic learning implementation in the governmental organizations. In this regard, the literature became reviewed in and the extracted barriers were confirmed by a group of experts. Finally five categories of barriers became approved by as technical barriers, financial barriers, learner-related barriers, teacher-related barriers and managerial barriers. Organizations can implement electronic learning efficiently by removing thses barriers from their organizations.

تبلیغات