چکیده

در یک کلام، مخاطب باید به داستان وصل شود تا با آن همراه باشد. باید حس شراکت در داستان در وی ایجاد گردد. گویی این قصه، قصه ی خودش هم است.  اما نویسنده چه کند که مخاطبش به این نقطه برسد؟  برای پاسخ به این سؤال، چند قدم عقب تر رفته و می گوییم: اگر مداد من، خودکار من، ماشین من، دوست من، خویشاوند من، یا گلدان من آسیب ببیند بیشتر ناراحت می شوم، یا اگر مداد و گلدانِ یک نفر آنسوی کره ی زمین؟  هر چه ما با چیزی یا شخصی، نزدیک تر باشیم و احساس تعلق بیشتری نسبت به آن داشته باشیم، غلظت و شدتِ احساس ما نیز در موردش، بیشتر خواهد بود. 

Why does the audience connect with a work or not?

In a word, the audience must be connected to the story to be with it. A sense of participation in the story should be created in him. It is as if this story is its own story. But what should the author do to reach this point? To answer this question, we go a few steps back and say: If my pencil, my pen, my car, my friend, my relative, or my vase are damaged, I will be more upset, or if the pencil and vase of someone on the other side of the planet? The closer we are to something or a person and the more we feel a sense of belonging to it, the more intense our feelings will be about it.

تبلیغات