آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۹

چکیده

هدف: امروزه رسانه های اجتماعی به عنوان کانال ارتباطی چندسویه، ابزاری تمام و کمال برای نشر اخبار محسوب شده و امکان دسترسی ذی نفعان بازار به اطلاعات مکمل را فراهم نموده است. هدف این پژوهش، بررسی رابطه اخبار سود نشر یافته در رسانه اجتماعی توییتر و به موقع بودن اطلاعات سود حسابداری می باشد. روش پژوهش: داده های مربوط به 345 شرکت از 500 سهام برتر بورس و اوراق بهادار آمریکا، طی سالهای 2016 الی 2019 جمع آوری و با استفاده از نرم افزار استاتا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تحلیل مضمون توییت ها بر اساس لیست لغات تخصصی حسابداری انجام شده است. یافته ها: نتایج نشان داد، بین نشر و مضمون توییت های سود منتشر شده از سوی شرکت ها با به موقع بودن اعلان رسمی سود حسابداری شرکت ها رابطه معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: تفسیر نتایج نشان می دهد، قابلیت رسانه های اجتماعی به عنوان کانالِ نشر اخبار با پوشش گسترده موجب می شود، شرکت ها با نشر ناگزیر اخبار منفی در رسانه اجتماعی توییتر، زمانبندی اعلان سود را مدیریت نمایند. دانش افزایی: بنابراین با وجود نقش موثر رسانه های اجتماعی به عنوان منابع آگاهی بخشِ مکمل، این محیط می تواند مستعد نشر راهبردی اخبار از سوی شرکت ها باشد و لازم است هوشیاری و احتیاط از سوی استفاده کنندگان این محیط مدنظر قرار گیرد.

تبلیغات