آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۳۹

چکیده

برخی شرکت‌های مشاوره‌ای فرآیندها و فناوری‌هایی را به اجرا در می‌آورند که تجربة فردی را به دانایی سازمانی تبدیل و سپس دانایی سازمانی را حفظ و برای کارکنان خود دسترس‌پذیر می‌کند. طرفداران دانایی سازمانی بر این باورند که این تجربه‌ها، یادگیری جمعی را تسریع می‌کند، رقابت‌پذیری را بهبود می‌بخشد و پاسخگویی به تغییرات بازار را تسهیل می‌کند. در این مقاله برای درک تجربه‌های مدیریت دانایی یک شرکت مشاوره‌ای معتبر از روش سامانه‌ای (سیستمی) استفاده می‌کنیم و عوامل تأثیرگذار بر شرکت و توانایی آن برای پایدار کردن دانایی شامل خروج نیروی کار، تغییرات بازار و نوآوری فناوری را ارائه می‌دهیم. مدیران دانایی باید پویایی‌های ایجاد شده از سوی این عوامل مؤثر را که آینده شرکت را تأمین می‌کند، درک کنند.

تبلیغات