مدیریت

مدیریت

مدیریت 1387 شماره 139 و 140

مقالات

۲.

مزیت رقابتی پایدار ( مفاهیم ، کاربردها ، روش ها )

کلید واژه ها: مزیت رقابتی پایدار ارتباطات محیط پویایی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 256 تعداد دانلود : 870
کسب و کارها زاییده نیاز بشری و خود محرکی برای کشف و آشکارسازی نیازهای جدید است. با نگاهی اجمالی به پیرامون خود، کالاها و خدمات متنوعی را می بینیم که هرکدام به نوعی بخشی از نیاز انسان امروز را تامین کند. هرچقدر در سیر تاریخی به گذشته بنگریم این تنوع و اشکال را محدودتر در می یابیم...
۳.

راهکارهایی برای استفاده از منابع قدرت مدیران در سازمان ها

کلید واژه ها: قدرت تعهد اجابت

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 861 تعداد دانلود : 116
ظهور سازمان ها و گسترش روز افزون آنها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است. هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود. هر سازمان برای نیل به اهدافی طراحی شده و نیازمند مدیریت است...
۴.

ارتباط بین مدیریت کیفیت فراگیر و کارت امتیازی متعادل ، یک سویه یا دوسویه

کلید واژه ها: برنامه ریزی استراتژیک مدیریت کیفیت فراگیر اندازه گیری عملکرد کارت امتیازی متعادل

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 100 تعداد دانلود : 445
با وجود آنکه عده ای از دانشمندان از مدیریت کیفیت فراگیر به عنوان یک مد و هوس مدیریتی دهه 1980 و 1990 میلادی یاد می کنند، هنوز هستند سازمان هایی که به آن به عنوان ابزاری جهت کسب مزیت رقابتی در دنیای تجارت می نگرند...
۵.

تاثیر راهبردهای رهبری در توان افزایی کارکنان

کلید واژه ها: رهبری توان افزایی کارکنان راهبردهای مدیریتی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 336 تعداد دانلود : 905
در دنیای جدید سازمانی دائم التغییر، رقابتی و پرتلاطم، اصول سنتی مدیریت و سازمان مانند دیوانسالاری، فرماندهی و کنترل مورد تاخت و تاز قرار گرفته است. راهبردهای مبتنی بر کنترل دیوانسالارانه یعنی کاربرد مقررات، قوانین، دستورالعمل ها، سلسله مراتب و استاندارد سازی فعالیت های برای یکنواخت...
۷.

ارتباط مدل کانو با الزامات استاندارد مدیریت کیفیت در قطعه سازان خودرو

کلید واژه ها: استاندارد مدل کانوا الزامات

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 794 تعداد دانلود : 306
بیش از دو دهه است که پروفسور کانو مدل خود را از مفهوم کیفیت ارائه نموده است و نزدیک به یک دهه است که الزامات 2002، 16949 iso/ts در صنایع قطعه سازی توسط خودروسازان بزرگ جهان از جمله جنرال موتور، فورد، کرایسلر و ... الزام گردیده است،تلاش ما در این مقاله بر این محور خواهدبود که آیا...
۸.

پویایی نوآوری در صنعت بانکداری

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 583 تعداد دانلود : 285
در این مقاله ابتدا به بررسی مدلهای پیشین نواوری و کاربرد آنها در صنعت بانکداری پرداخته شده است. در ادامه برای تشریح تکامل فناوری در صنعت بانکداری، مدل بازبینی شده چرخه حیات فن آوری ارائه شده و بکارگیری مدل پیشنهادی بر دو نو آوری موفق صنعت بانکداری، خودپرداز و بانکداری اینترنتی...
۹.

مشتری راضی و وفادار ، آرزویی دست یافتنی

کلید واژه ها: مشتری رضایت مشتری وفاداری مشتری تبلیغات دهان به دهان

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 522 تعداد دانلود : 677
شرکتها در قرن 21، دچار تغییرات بسیار شده اند. امروزه دیگر هیچ موسسه ای که برحسب تصادف و شانس منتظر فروش کالاهای خود باشد، عملا در صحنه تجارت باقی نخواهندماند. بی گمان امروزه مهمترین دغدغه ذهنی هر تولید کننده ای یافتن مشتری و در نهایت حفظ و ایجاد وفاداری در مشتریان است...
۱۰.

بهره وری خدمت

کلید واژه ها: کارایی بهره گیری بهره وری خدمت بهره وری علملیاتی قابلیت اثربخش

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 17 تعداد دانلود : 417
تاکنون مفهوم بهره وری خدمت بیشتر در صنایع تولیدی مطرح بوده است و این ممکن است به دلیل غفلت طولانی از مباحث بهره وری در مدیریت خدمت باشد. این مقاله ساختاری را برای تحلیل بهره وری در سازمان ها دولتی بوسیله متمایز کردن بهره وری مشتری و بهره وری عملیاتی فراهم می آورد...
۱۱.

برنامه ریزی جانشینی در سازمان

نویسنده:

کلید واژه ها: منابع انسانی سازمان برنامه ریزی جانشینی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 383 تعداد دانلود : 248
نخستین و اساسی ترین نیاز سازمان، برنامه ای همه جانبه برای حمایت از آینده سازمان بوسیله اطمینان حاصل کردن از دارا بودن مجموعه مهارتهایی مناسب در کارکنانی شایسته در سازمان طی همه دوره های زمانی است...