آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۵

چکیده

متن

بى شک «قرآن کریم‏» هم اینک مهم‏ترین، حساس‏ترین و قابل توجه‏ترین کتاب بر روى کره زمین است. این اهمیت نه فقط از این جهت است که این کتاب، پر تیراژترین کتاب دنیاست - که این نگاهى کمى است - بلکه از آن جهت است که قریب به یک پنجم جمعیت جهان، محتویات این کتاب آسمانى را پذیرفته‏اند. کتابى است که نزدیک به یک میلیارد انسان روى کره زمین براساس آن زندگى مى‏کنند و منشورى است که این جمعیت انبوه از آن الگوى رفتار مى‏گیرند و حکم گفتار و کردار فردى و اجتماعى خود را از آن اقتباس مى‏کنند.
قرآن‏مداران و پیروان این کتاب عظیم، هم اینک مدعى پى‏ریزى یک تمدن پرشکوه و سعادت آفرین براى بشریت امروز براساس دستورات این منشور جاوید مى‏باشند. و همین است که امروزه صاحبان ادیان و پیروان فرق و مدعیان تمدن‏هاى شرقى و غربى را به فکر و تامل واداشته است.
آنان هم اینک در این اندیشه‏اند که در این کتاب آسمانى چه سرى نهفته است و در این صحیفه وحیانى چه راز و رمزى موجود است که اینچنین جاوید مانده و اینک مى‏رود که در قرن بیست و یکم، تمدنى نو و آئینى بدیع به بشریت متحیر امروز ارائه دهد و براى آدم و عالم طرحى نو در اندازد. ستیزه‏جویى‏ها و کینه‏توزى‏هایى که هم‏اینک علیه قرآن از سوى استکبار جهانى و ابرقدرتهاى بین‏المللى صورت مى‏گیرد، خود دلیل روشنى بر اهمیت و جایگاه بلند قرآن کریم و تاثیر شگرف معارف این کتاب مقدس در معادلات جهانى است.
بدون شک تشکیل حکومت اسلامى و برقرارى نظام جمهورى قرآنى در ایران بدست فقیه و حکیم و قرآن شناسى چون امام خمینى; دشمنان داخلى و خارجى فرهنگ دینى و اندیشه اسلامى را بر آن داشته که نوعى تهاجم فرهنگى و مقابله فکرى با قرآن را تدارک ببیند و با بحث‏هایى حساب شده و طرح شبهاتى فریبنده، از اعتبار و ارزش و قداست این کتاب بکاهند و کارآیى و کارآمدى این منشور مقدس را کم کنند.
بر متفکران و اندیشمندان اسلام‏شناس روزگار ما فرض است که هرچه بیشتر در تبیین معارف بلند قرآن بکوشند و با تحقیق و تدقیق‏هاى موشکافانه خود دراین بحر غزیر و ژرف، درهاى ناب و مرواریدهاى کمیاب را اصطیاد کرده، در قالبى گویا و با قلمى شیوا و بیانى رسا به ساحل‏نشینان این اقیانوس زیبا ارائه دهند. ان‏شاءالله

تبلیغات