چکیده

بازی های جنگ در ادبیات تعلیمات نظامی جهان، از دیرباز تاکنون مورد توجه بسیاری از کشورها جهت دسترسی به اهداف متفاوتی در مسائل نظامی و امنیتی بوده است. پژوهش های بسیاری در این زمینه وجود دارد که بیان می دارد در نخستین جنگ های جوامع بشری نیز، استفاده از بازی های جنگ امری مرسوم بوده است. هدف این پژوهش بررسی بازی جنگ با هدف ساخت یک بازی دیجیتال در سطوح راهبردی است. روش پژوهش در این مقاله روش توصیفی تحلیلی است. پژوهش حاضر در زمره پژوهش های ترکیبی می باشد. روش گردآوری اطلاعات کتابخانه ای با استفاده از ابزار فیش برداری، تجربی، مشاهده و پرسشنامه است و تحلیل داده ها و اطلاعات با روش استنتاجی انجام شده است. در این تحقیق، تمامی اجزا و مکانیک های بازی جنگ مستند گردیده که جهت ساخت یک سیستم مشابه، این مستندات کاربردی خواهند بود. نتایج بررسی نشان می دهد بازیکنان در سبک های بازی چهارگانه، راهبردهایی را در سیستم اتخاذ می کنند که با سبک بازی متناظر با خودشان، هم خوانی دارد.

Strategic-level digital war game development based on system analysis and design principles

War games have been a valuable tool for many countries to pursue various objectives in military and security matters throughout history, as evidenced by the world's military education literature. Numerous studies have indicated that war games were also prevalent in the earliest conflicts of human societies. The purpose of this research is to examine war game design and development for creating a digital game at strategic levels. The research method employed in this article is descriptive-analytical. The present research belongs to the mixed-methods category. The data collection method consists of library research using note-taking tool, experimentation, observation and questionnaire, and the data analysis method is deductive. In this research, all the components and mechanics of war game design are documented, which can be useful for developing a similar system. The findings reveal that players adopt different strategies in the system according to their four play styles, which are compatible with their own preferences.

تبلیغات