آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۳

چکیده

هدف از این پژوهش بررسی اثر مسئولیت پذیری اجتماعی بر هم آفرینی ارزش مشتری با نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی مشتری محور و بهبود ارائه خدمات و نقش تعدیل گر رفتارهای توانمندسازی مشتری در منطقه اورامانات است. روش نمونه گیری این پژوهش در دسترس و تعداد آن 384 نفر است. ابزار سنجش در این پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته است. تحلیل های آماری با استفاده روش معادلات ساختاری انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان اقامتگاه های بوم گردی و پذیرایی منطقه اورامانات در استان های کردستان و کرمانشاه است. نتایج این پژوهش نشان داد که مسئولیت پذیری اجتماعی موجب ارتقاء توسعه اجتماعی در مناطق روستایی می شود. همچنین افرادی که در حوزه گردشگری به عنوان سرمایه گذار فعالیت دارند، می توانند با آموزش کارکنان در راستای خلق ارزش، خدمات بهتری ارائه بدهند و گردشگرانی که تعاملی لذت بخش با کارکنان و مسئولین دارند، مشتاق می شوند تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

The Effect of Social Responsibility on the Social Development of Rural Areas with Emphasis Value Co-creation for Tourists (A Case Study of the Oramanat Region)

The purpose of this study is to investigate the effect of social responsibility on creating customer value with the mediating role of customer-oriented organizational citizenship behavior and improving service delivery and the moderating role of customer empowerment behaviors in Oramanat region. The sampling method of this study was available, and included 384 people. The assessment tool in this study was a researcher-made questionnaire. Statistical analyzes were performed using structural equation methods. The statistical population of this study is all employees of ecotourism and hospitality resorts in the Oramanat region in Kurdistan and Kermanshah provinces. The results showed that social responsibility promotes social development in rural areas. The results of the study indicated that special attention should be paid to the empowerment of tourists. The results of this study showed that people who work as investors in the field of tourism, can provide better services by training in eco-tourism and hospitality sector, and tourists who have a pleasant interaction with staff and officials, are eager to share their experiences.

تبلیغات