کلید واژه ها: بازی وارسازی آموزش یادگیری عناصر بازی

حوزه های تخصصی:
شماره صفحات: ۱۰۷ - ۱۳۰
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۸۲

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۱

چکیده

بازی وارسازی یک رویکرد ابتکاری است که هدف آن افزایش تعامل و انگیزه کاربران و ارائه تجارب پایدار است. این رویکرد اخیراً به طور گسترده ای فراگیر شده است و رویکردی است که در بسیاری از زمینه ها مورداستفاده قرار می گیرد. مقاله حاضر با هدف بررسی تأثیر بازی وارسازی بر یادگیری، شناسایی عناصر مهم در بازی وارسازی و رویکرد طراحی و ترکیب عناصر انجام گرفته است. این مقاله از یک مرور سیستماتیک استفاده می کند که در آن از تحلیل اسناد و محتوا استفاده شده است. بر اساس یافته های این تحقیق در پژوهش های موردبررسی اثرگذاری این رویکرد بر روی یادگیری مثبت گزارش شده است و همچنین عناصر مورداستفاده در بیشتر پژوهش ها یکسان است که مهم ترین آن ها شامل بازخورد، امتیاز، زمان، رده بندی، رقابت، مشارکت، نوار پیشرفت، نشان، پاداش، چالش، راهنما، سیگنال هشداردهنده و مأموریت می باشند. در زمینه طراحی و ترکیب این عناصر بر تلفیق عناصر تأکید شده است، بدین معنی که استفاده از عناصر محدود در بازی وارسازی اثر مثبتی نخواهد داشت و بهتر است از مجموعه ای از این عناصر در طراحی بازی وارسازی استفاده شود.

The role of gamification in learning

Gamification is an innovative approach that aims to increase user interaction and motivation and provide sustainable experiences. This approach has recently become widespread and is an approach that is used in many fields. The present article has been conducted with the aim of investigating the effect of gamification on learning, identifying important elements in gamification, and the design and composition approach of the elements. This article uses a systematic review that uses document and content analysis. Based on the findings of this study in research studies, the effect of this approach on learning has been reported positive and also the elements used in most studies are the same, the most important of which include feedback, score, time, ranking, competition, participation, progress bar, badge, Rewards, challenges, guides, warning signals, and missions. In the field of design and composition of these elements, a comprehensive view is emphasized, which means that the use of limited elements in the game of warfare will not have a positive effect, and it is better to use a set of these elements in the design of the game of warfare.

تبلیغات