آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۸

چکیده

هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای کمی و روند مقالات چاپ شده حوزه رسانه در ورزش در نشریات علمی پژوهشی ایران بود. بدین منظور ، تمامی مقالات چاپ شده در نشریات علمی پژوهشی مدیریت ورزشی و پایگاه اطلاعات علمی (جهاد دانشگاهی ایران) مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت 51 مقاله در زمینه رسانه های ورزشی به چاپ رسیده بود. ابزار مورد استفاده چک لیست کدکذاری شده از محتوای مقالات بود که جهت روایی آن از متخصصان مدیریت ورزشی و برای اطمینان از پایایی آن از دو کدگذار استفاده شد و بعد از توافق نهایی، تجزیه و تحلیل روی آنها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی (آزمون کای اسکوئر) انجام گرفت. یافته ها نشان داد درسال 1398 بیشترین مقالات در این حوزه چاپ شده (25/37 درصد) است و بیشتر تحقیقات با رویکرد کاربردی انجام گرفته است (35/82 درصد)، روش تحقیق بیشتر مقالات نیز به صورت کمی و پیمایشی (7/64 درصد) بود و اکثر مقالات با روش های آماری مقایسه ای و تی (66/16 درصد) انجام شده اند. اکثر نویسندگان از متخصصان دانشگاهی بودند (5/21 درصد) و تلویزیون بیشترین حوزه تحقیقاتی در رسانه ها(37/31 درصد) را داشت. نتایج آزمون کای اسکوئر نشان داد بین تعداد مقالات چاپ شده در حوزه رسانه ورزشی با توجه به نوع رسانه و بین تعداد مقالات چاپ شده در حوزه رسانه ورزشی با توجه به روش های تجزیه و تحلیل داده ها تفاوت معنی داری وجود دارد که نشان دهنده ی گستردگی رسانه ورزشی در پژوهش و تحقیق است.

Content analysis and the trends of media published papers in the field of sports in periodicals

The purpose of this study is to analyze the quantitative context, and the trends of media published papers in the field of sports in periodicals. To this end, we investigated all the papers published in periodicals in the field of sport management (ACECR). We found 51 papers published in sports media. We used a coded checklist [a2] derived from the papers’ contexts. To ensure the checklist’s validity, we employed some experts in the field of sport management, and to ensure its reliability, we used two coders. Finally, to analyze data, we employed the descriptive, as well as the inferential statistics (Chi-square test). Findings showed that in 1398, the maximum number of papers (37.25%) have been published, most of them (82.35%) have been carried out with an applied approach. Most of these studies (64.7%) have been done quantitatively by a survey. They also (16.66%) have been done using comparative and t-statistics. Most of the authors (21.5%) were university experts, while the television had the most share of research areas amongst media (31.37%). The chi-square test results indicated that there exists a significant difference between the number of published papers in the field of sports media with regard to the media type, and the number of published papers in sports media with according to the analysis, which indicates a large share of sports media in the research..

تبلیغات