آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۱

چکیده

هدف اصلی تحقیق، اولویت بندی و ارزیابی ابعاد و مولفه های آموزش خلاقیت مدیران میانی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب الگوی مفهومی است. این تحقیق با رویکرد کمی انجام شده که از لحاظ اهداف کاربردی و از نظر داده ها کمی و از نظر نوع مطالعه پیمایشی مقطعی است.جامعه آماری پژوهش شامل مدیران میانی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به تعداد 270 نفر بوده و بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 159 نفر( 74 زن و 85 مرد) به روش تصادفی طبقه ای متناسب انتخاب شد که در سال 1400 مشغول فعالیت بودند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته می باشد. داده ها با استفاده از نرم افزار های -v26 Spss و Smart PLS 3 مورد پردازش قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری مناسب با سطح سنجش متغیرها و مفاهیم اصلی تحقیق استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد بالاترین اولویت را بعد الزامات آموزشی (936/0) و کمترین اولویت را بعد فردی(467/0) در آموزش خلاقیت مدیران میانی دانشگاه آزاد اسلامی دارد.بنابراین نتایج این پژوهش قابل تامل برای دست اندرکاران امر آموزش است.

Prioritization and evaluation of dimensions and components of creativity training of middle managers of Islamic Azad University in the form of a conceptual pattern

The main purpose of research is to prioritize and evaluate the dimensions and components of creativity training of middle managers of Islamic Azad University in the form of a conceptual model. This research has been done with a quantitative approach, which is cross-sectional in terms of practical objectives and quantitative in terms of data and in terms of the type of survey study. A total of 159 people (74 females and 85 males) were selected by stratified random sampling method who were active in 1400. The data collection tool is a researcher-made questionnaire. Data were processed using SPSS-v26 and Smart PLS 3 software. To analyze the data, statistical methods appropriate to the level of measurement of variables and the main concepts of the research were used. The results showed that the highest priority is given to the educational requirements (0.936) and the lowest priority is given to the individual dimension (0.467) in teaching the creativity of middle managers of Islamic Azad University. Therefore, the results of this study are worth considering for those involved in education.

تبلیغات