آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۵

چکیده

امروزه دانشگاه ها در بسیاری از کشورهای درحال توسعه تلاش می کنند تا دانشجویان را به فعالیت های کارآفرینی سوق دهند تا سطح بیکاری در بین فارغ التحصیلان کاهش یابد. بااین حال، در بین دانشجویان عدم تمایل به کارآفرینی بسیار رایج است. بنابراین، این مطالعه قصد کارآفرینی در بین دانشجویان گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ را بررسی می کند. در این پژوهش، از طرح تحقیق مقطعی با رویکرد کمّی استفاده شده است. در این مطالعه، برای انتخاب 204 شرکت کننده که اطلاعاتی درباره خود کارآمدی، آموزش کارآفرینی و هنجارهای ذهنی کارآفرینی و ارتباط آن ها با قصد کارآفرینی در بین دانشجویان گردشگری ارائه کرده اند، از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی با نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد. به طورکلی، این مطالعه نشان داد آموزش کارآفرینی، هنجارهای ذهنی و خودکارآمدی ارتباطی قوی با قصد کارآفرینی در بین دانشجویان گردشگری دارند. این مطالعه نتیجه می گیرد که آموزش کارآفرینی و هنجارهای ذهنی به همراه خودکارآمدی دانشجویان از عوامل ضروری برای تحقق قصد کارآفرینی توسط دانشجویان گردشگری است. درباره محدودیت ها و پژوهش های آینده نیز در این مطالعه بحث شده است

The Role of Entrepreneurship Education, Self-Efficacy, and Mental Norms on Entrepreneurship Intention in the Tourism Industry (Case Study: A Survey of Students' Perspectives of the Faculty of Tourism, University of Science and Culture)

Abstract Universities in many developing countries today are trying to drive students into entrepreneurial activities to reduce unemployment among graduates. However, reluctance to be an entrepreneur is very common among students. Therefore, this study examined the intention of entrepreneurship among tourism students at the University of Science and Culture. In this research, a cross-sectional research design with a quantitative approach has been used. In this study, a random sampling method was used to select 204 participants who provided information about self-efficacy, entrepreneurship education, and entrepreneurial mental norms and their relationship with entrepreneurial intention among tourism students. Structural equations of partial least squares with Smart PLS software were used to analyze the data. Overall, this study showed that entrepreneurship education, mental norms, and self-efficacy are strongly associated with entrepreneurial intent among tourism students. This study concludes that entrepreneurship education and mental norms along with students' self-efficacy are essential factors for the realization of entrepreneurship intentions by tourism students. Limitations and future directions are also discussed in this study.  

تبلیغات