آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۲

چکیده

هدف این پژوهش ارزیابی یکپارچگی مالیات سبز براساسِ ارزش های تصمیم گیری ازدحامی برمبنایِ نظریه همسانی ماتریس تفسیری (IRP) می باشد. این پژوهش برحسب روش شناسی در دسته پژوهش های ترکیبی (کیفی/کمی) قرار می گیرد و به لحاظ نتیجه جزء پژوهش های توسعه ای قلمداد می شود. در این پژوهش به منظور شناسایی مولفه ها (یکپارچگی مالیات سبز) و گزاره های پژوهش (ارزش های تصمیم گیری ازدحامی) از تحلیل فراترکیب و با مشارکت ۱۵ نفر از خبرگان رشته حسابداری در سطح دانشگاهی استفاده شد. در بخش کمی مولفه ها و گزاره های شناسایی شده در قالب پرسشنامه های ماتریسی توسط ۲۲ نفر از مدیران شرکت های بازار سرمایه مورد ارزیابی تحلیل تفسیری قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد، گزاره ی مسئولیت اجتماعی در تصمیم گیری؛ کاهش تضاد منافع در تصمیم گیری و مشروعیت در تصمیم گیری به عنوان تاثیرگذارترین ارزش های تصمیم گیری ازدحامی در سطح بازار سرمایه می باشد که باعث تقویتِ پیامدِ کاهش آلایندگی های زیست محیطی به عنوان مولفه ی یکپارچگی مالیات سبز می شود. این نتیجه نشان می دهد ارزش های تصمیم گیری ازدحامی که پیگیری سطح قابل توجهی از ارزش های اجتماعی کثرت گرایانه را تشریح می نماید، یکپارچگی مالیات سبز را برای آیندگان تقویت می کند، چراکه با افزایش مالیات های سبز، شرکت ها برای توسعه مسئولیت های اجتماعی خود تلاش می نمایند تا با تقویت زیرساخت های تولید از حجم آالایندگی های خود به کاهند و از طریق افشای اطلاعات اختیاری در قالب صورت های مالی، اطمینان و اعتماد اجتماعی را به واسطه بینش در تصمیم گیری های ازدحامی را غنا بخشند.

Evaluating the Integrity of Green Tax in the Presence of the Values of Thick Decision

The perpus of this research is evaluating the Integrity of Green Tax in the Presence of the Values of Thick Decision. In this research, in order to identify the components (consequences of glass ceiling) and research propositions (hegemonic of power acceptance), a combined analysis was performed with the participation of 15 accounting experts at the university level and In the quantitative part, the components and propositions identified in the form of matrix questionnaires were evaluated by 22 CEO in Capital Market. The results showed that the statement of social responsibility in decision making (B2); Reducing conflict of interest in decision-making (B5) and legitimacy in decision-making (B6) are the most influential philosophical themes in crowdfunding decision-making at the capital market level, which reinforces the consequence of reducing environmental pollution as a component of green tax sustainability. This result suggests that crowdfunding decision-making, which describes the pursuit of a significant level of pluralistic social values, reinforces the implications of green taxes for the future, as companies increase their social responsibilities by expanding their social responsibilities to strengthen productive infrastructure. Reduce themselves and, through the disclosure of voluntary information in the form of financial statements, enrich social confidence and trust through insight into congestion decisions.

تبلیغات