آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۲

چکیده

امروزه چگونگی تعامل در بخش های مختلف جامعه، نقش مهمی در پویایی آنها دارد. تیم های بزرگسالان یکی از گروه هایی است که میزان تعامل و عوامل مؤثر در آن نقش مهمی در موفقیت احتمالی آن دارد؛ لذا در پژوهش حاضر با انتخاب جامعه آماری از استان تهران این مسئله بررسی شده است. روش پژوهش به شکل (کیفی-کمی) از نوع اکتشافی بود. جامعه آماری بخش کیفی پژوهش شامل خبرگان دانشگاهی و صاحب نظران آموزش و پرورش شهر تهران بودند که با روش نمونه گیری هدفمند و اصل اشباع 21 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. گروه دوم از جامعه آماری، شامل تمامی کارکنان وزارت آموزش و پرورش شهر تهران در سال 1398 بودند که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، 313 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شد. در این پژوهش گردآوری داده ها با روش کتابخانه ای، مصاحبه نیمه ساختار یافته (بخش کیفی) و پرسشنامه محقق ساخته (بخش کمی) انجام شد. در بخش کیفی نتایج مصاحبه کدگذاری شد و در بخش کمی نیز به منظور توصیف ویژگی های جمعیت شناسی و متغیرهای پژوهش از آمار توصیفی و از شاخص های درصد فراوانی، جدول و نمودار استفاده شد. در بخش استنباطی نیز به منظور آزمون سؤالات پژوهش از مدل سازی معادلات ساختاری، آزمون t تک نمونه ای و از نرم افزارهای SPSS-v23، Smart Pls-v2 و Lisrel-v8 استفاده شد. نتایج نشان داد مؤلفه های تشکیل دهنده زبان ایده آل و گفتمان های غالب شامل هژمونی و تثبیت معنا، هویت، مفصل بندی، دال مرکزی، گفتمان، زنجیره هم ارزی، ضدیت و غریت، ساختارشکنی و دال تهی بود. همچنین مؤلفه های تعاملات تیمی بر اساس فلسفه تحلیلی شامل فرایند، نتایج، یادگیری تیمی، رهبری تحول گرا، انعکاس گری تیمی، شایستگی حرفه ای، اشتیاق شغلی و تعهد سازمانی بود. همچنین نتایج نشان داد زبان ایده آل و گفتمان های غالب بر بهبود تعاملات تیمی بزرگسالان به زعم فلاسفه تحلیلی تأثیر دارد. همچنین مدل پژوهش از برازش مناسبی برخوردار بود. اهداف پژوهش بررسی تأثیر زبان ایده آل و گفتمان های غالب بر بهبود تعاملات تیمی بزرگسالان استان تهران به زعم فلاسفه تحلیلی به منظور ارائه مدل. بررسی آرامش و صلح در صحنه های نگارگری. سؤالات پژوهش زبان ایده آل و گفتمان های غالب با تحلیل فلسفی چه نقشی در تعاملات تیمی بزرگسالان استان تهران دارد؟ گفتمان تعاملی در صحنه های نگارگری با محوریت آرامش و صلح چگونه است؟

Presenting a model of the effect of ideal language and dominant discourses on improving the team interactions of adults in Tehran province according to analytical philosophers: taken from the calmness and peace of painting scenes.

The research method was mixed (qualitative-quantitative) exploratory. The statistical population of the qualitative part of the study included academic experts and education experts in Tehran who were selected as the sample size by purposive sampling method and saturation principle of 21 people. The second group of the statistical population included all employees of the Ministry of Education in Tehran in 1398. By stratified random sampling, 313 people were selected as the sample size. In this study, qualitative and quantitative parts were used to analyze the data. In the qualitative part, the results of the interview were coded, and in the quantitative part, descriptive statistics were used to describe the demographic characteristics and research variables, and frequency indices, tables and graphs were used. In the inferential part, modeling was used to test research questions. Structural equations, one-sample t-test and SPSS-v23, Smart Pls-v2 and Lisrel-v8 software were used. The results showed that the components of the ideal language and dominant discourses included hegemony and consolidation of meaning, identity, articulation, central signifier, discourse, equivalence chain, opposition and otherness, deconstruction and empty signifier. Also, the components of team interactions based on analytical philosophy included process, results, team learning, transformational leadership, team reflection, professional competence, job motivation and organizational commitment. The results also showed that the ideal language and dominant discourses have an effect on improving adult team interactions according to analytical philosophers. Also, the research model had a good fit.

تبلیغات