چکیده

ارتباطات یک مهارت بسیار مهم در مدیریت ومبنای لازم وضروری برای مدیریت کارآمد است. یک وجه مهم ارتباط درسازمان و مدیریت ارتباط میان مدیر و کارکنان است .مدیران می توانند بادر نظر گرفتن شبکه های ارتباطی مؤثر و بهبود مهارت های انسانی ازجمله توسعه ی مهارت های ارتباطی، زمینه ی مدیریت مؤثر بر بهبود عملکرد کارکنان و تحقق اهداف سازمانی را تسهیل نمایند. همچنین دردنیای رقابتی امروز، تنها مزیت رقابتی پایدار هر سازمان، نیروی انسانی آن و نقش تمامی آن ها در موفقیت سازمان است که این امر از رفتار نوآورانه کارکنان میّسر است. ه دف از پژوه ش حاض ر بررس ی تأثی ر رفت ار نوآوران ه بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی مهارتهای ارتباطی است.جامع ه آم اری ای ن تحقی ق دربردارن ده کارکن ان شرکت کافه بازار می باشد. حج م نمون ه ب ا روش نمونه گیری تصادفی42نفر بر اساس فرمول کوکران بدست آمده و داده ها با پرسشنامه های استاندارد جمع آوری شده که روایی آن از طریق روایی واگرا و پایایی آن با پایایی ترکیبی و ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده است.تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها توصیفی – پیمایشی است.داده ها با مدل سازی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شده است.یافته نشان می دهد که تاثیرات متغیر مستقل پژوهش بر وابسته (رفتار نوآورانه بر عملکرد سازمانی) معنی دار بوده و متغیر مهارتهای ارتباطی نقش میانجی بین آنها ایفا می کند.

تبلیغات