چکیده

جهت گیری استراتژیک علاوه بر ایجاد نتایج ملموس در رابطه سازمان با متغیرهای محیطی موجب شکل گیری ذهنیت هایی در ذهن افراد از کیفیت رابطه سازمان با متغیرهای محیطی می شود. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر متغیر جهت گیری استراتژیک بر متغیر انتظار تداوم رابطه با مشتری با توجه به نقش میانجی کیفیت رابطه با مشتری است. جامعه آماری تحقیق شامل مدیران و حسابرسان مؤسسات حسابرسی سازمان های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران است و اعضای نمونه تحقیق از طریق نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. برای آزمون فرضیات تحقیق، با استفاده از پرسشنامه استاندارد از نمونه با تعداد دویست و دو نفر داده جمع آوری شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS و نرم افزار PLS SMART تجزیه وتحلیل شد. یافته ها نشان از تأثیر مثبت جهت گیری استراتژیک بر کیفیت رابطه با مشتری و انتظار تداوم رابطه با مشتری دارد. یافته های تحقیق همچنین نشان از نقش میانجی کیفیت رابطه با مشتری در رابطه ی بین جهت گیری استراتژیک و انتظار تداوم رابطه با مشتری دارد.

تبلیغات