آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۶

چکیده

 مدیریت ارتباط با شهروند، رویکردی نوین برای بهبود خدمات سازمان های دولتی و بخش عمومی و دستیابی به خرسندی شهروندان است. هدف اصلی این پژوهش بررسی و رتبه بندی عامل های بخش بندی مشتریان در سازمان های دولتی است. بدین منظور با بررسی پژوهش های پیشین، چهار دسته عامل روان شناختی، جمعیت شناختی، رفتاری و موقعیتی شناسایی شد. هر یک از این عامل ها نیز شماری زیرعامل دارند. روش پژوهش حاضر، از نظر هدف کاربردی است و از لحاظ روش، توصیفی پیمایشی به شمار می رود و به طور مشخص مبتنی بر روش تحلیل سلسله مراتبی است. جامعه آماری این پژوهش را خبرگان سازمان های دولتی شهر بوشهر و دانشگاه خلیج فارس تشکیل می دهند. به منظور گردآوری داده ها از ابزار پرسش نامه استفاده شده است. با به کارگیری روش تحلیل سلسله مراتبی، وزن هر یک از عامل ها و زیرعامل ها محاسبه شد. یافته های پژوهش نشان می دهد معیارهای موقعیتی در رتبه نخست قرار دارد و رتبه های بعدی به ترتیب به عامل رفتاری، روان شناختی و جمعیت شناختی اختصاص یافته است.

تبلیغات