چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی تعیین تاثیر جستجوی اطلاعات و تعاملات اجتماعی بر تقویت برند با نقش میانجی درگیری با برند درمحصولات شنل انجام شد. پژوهش حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی است، و از نظر روش توصیفی- پیمایشی می باشد. بعد از تنظیم اهداف و سوالات پژوهش، پرسشنامه ای مرکب از 16 سوال تهیه و تنظیم شد و میان جامعه آماری توزیع شد. در تدوین سوالات پرسشنامه، از آیتم-هایی استفاده شد که ضمن پوشش مبانی تئوریک تحقیق، با فضای کلی حاکم بر موضوع مورد مطالعه، مطابقت وجود داشته باشد. برای بررسی روایی پرسشنامه از روش اعتبار سازه ای در قالب تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. برای محاسبه پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید و پایایی پرسشنامه بسیار مطلوب ارزیابی گردیده است. جامعه آماری این تحقیق کلیه مشتریان شنل در شهر تهران می با شند. با توجه به نامعین بودن تعداد مشتریان از فرمول کوکران در سطح خطای 5 درصد استفاده گردید. حجم نمونه تعداد 384 نفر به دست آمد. شیوه نمونه گیری در تحقیق حاضر تصادفی ساده بود. برای تجزیه و تحلیل داده-های گردآوری شده و برای تعیین روابط بین متغیرها نیز از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری بهره گرفته شده است. همچنن تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار آماری SPSS و SMART PLS صورت گرفته است. بر اساس نتایج تحقیق مشخص گردید: جستجوی اطلاعات بر درگیری ذهنی مشتری با برند تاثیر مثبت دارد. تعامل اجتماعی بر درگیری ذهنی مشتری با برند تاثیر مثبت دارد. درگیری ذهنی مشتری با برند بر تقویت برند تاثیر مثبت دارد. جستجوی اطلاعات بر تقویت برند با نقش میانجی درگیری ذهنی مشتری با برند تاثیر مثبت دارد. تعامل اجتماعی بر تقویت برند با نقش میانجی درگیری ذهنی مشتری با برند تاثیر مثبت دارد.

تبلیغات