آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۳

چکیده

متن

1. بانوستان رانی تنس(دانشمند هلندی)
محتوای این کتاب آسمانی کاملاً با خرد و فطرت بشری مطابقت دارد و از مطالب زننده و خلاف عقل به کلی پاک است. قرآن درباره زنان داوری عادلانه و برخلاف برخی از مرام‌ها و ادیان که جنس زن را تا سر حدّ بردگی تنزّل داده و ارزش برای او قائل نیستند ،وی را از مزایا و حقوق انسانی برخوردار ساخته و مقام شامخی برای او منظور داشته است.
(مکتب اسلام، ش 2)
2. آلبر ماله و ژوال ایزاک(دانشمند فرانسوی)
قرآن مشتمل بر رهنمودهایی اخلاقی و عملی و بهداشتی نیز هست،چنانچه عرب را از کشتن دختران خود باز داشته و شراب و قمار را از اعمال شیطانی شمرده و حرام کرده است.
3.کونت ادوارد گیوجا(دانشمند ایتالیایی)
من پیرامون ادیان قدیم و جدید تحقیق بسیار فراوانی داشته‌ام و آنها را با دقت مورد مطالعه قرار داده‌ام و به این نتیجه رسیده‌ام که یگانه آئین آسمانی و حقیقی [که بدون تحریف و کامل به دست ما رسیده] اسلام است و کتاب آسمانی این دین؛ یعنی قرآن مجید، تمام نیازمندی‌های مادّی و معنوی بشر را تضمین کرده و او را به کمالات اخلاقی و روحی و اجتماعی سوق می‌دهد و رهبری کند..
(راه تکامل، ج 5، ص 215)
4. امیل در مینگهام (خاور شناس و تاریخ نویس فرانسوی)
هر پیامبری معجزه‌ای دارد که دلالت بر پیغمبری او می‌کند.باید او یک کار خارق العاده‌ای داشته باشد که بر تمام معجزات مختلف اولیا گذشته برتری داشته باشد.حضرت موسی از جادوگران فرعون خواست که مثل او معجزه‌ای بیاورند،کسی همانند حضرت عیسی در گهواره سخن نگفت و قرآن بر این مطالب شهادت می‌دهد، قرآن یگانه معجزه محمد(ص) است.اسلوب بیان و قوّت بحث آن،خود معجزه است و تا به امروز نیز برای هر شنونده‌ای مانند معمّا و چیستان است و خواننده اگر چه پرهیزگار هم نباشد به اندیشه فرو می‌برد. بهترین دلیل بر پیامبری محمد(ص) همین است که جنّ و بشر همگی نتوانستند نظیر قرآن را بیاورند.
(اسلام از دیدگاه دانشمندان جهان، ص 281)
5.ژوزف ارنست رنان(فیلسوف معروف فرانسوی)
در کتابخانه شخصی من هزاران جلد کتاب سیاسی و اجتماعی و ادبی و… وجود دارد که همه آنها را بیشتر از یک بار مطالعه نکرده‌ام و چه بسا کتاب‌هایی که فقط زینت کتابخانه من است؛ولی یک جلد کتاب است که همیشه مونس من است و هر وقت خسته شده و می‌خواهم درهایی از معانی و کمال به روی من باز شود آن را مطالعه می‌کنم و از مطالعه زیاد آن خسته و ملول نمی‌شوم. این کتاب، قرآن و کتاب آسمانی مسلمانان است.اگر کسی خواسته باشد به کتابی که از آسمان نازل شده، معتقد شود آن کتاب فقط قرآن است؛زیرا کتب دیگر آسمانی امتیازات قرآن را ندارند.
(پیامبر اسلام از نظر دانشمندان غرب و شرق، ص 188)

تبلیغات