آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۳

چکیده

عملکرد سازمانی یکی از مهمترین سازههای موردبحث در پژوهشهای مدیریتی است و بدون شک مهمترین معیار سنجش موفقیت در شرکتهای تجاری محسوب میشود. صنعت کاریابی خارج از کشور نقش مهمی در تعالی بازار کار و ارزآوری ایفا میکند ولی عملکرد این شرکتها در ادبیات پژوهشی کشور کمتر موردتوجه قرار گرفته است. هدف پژوهش حاضر بررسی و ارائه راهکار کاربردی برای بهبود عملکرد اعزام نیروی کار مبتنی بر بازاریابی رابطهمند در مؤسسات کاریابی غیردولتی است. جامعه آماری پژوهش 120 شرکت فعال در صنعت مشاوره شغلی و کاریابی است که در حوزه اعزام نیروی کار به خارج از کشور فعالیت میکنند که درنهایت 96 پرسشنامه از بین مدیران مؤسسات کاریابی فعال، جمعآوری و دادههای مربوط به متغیر وابسته نیز بر اساس آمارهای ثبتی استخراج گردید. نتایج بهدستآمده از تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از آزمون t، همبستگی اسپیرمن و رگرسیون چندگانه نشان میدهد بازاریابی رابطهمند، هم بهطور مستقیم و هم از مسیر تعهد موجب افزایش عملکرد یعنی تعداد به کار گماردگان و ایجاد فرصتهای شغلی میگردد. پیشنهاد میشود مدیران مؤسسات، استراتژی بازاریابی رابطهمند را در جهت بهبود عملکرد شرکتهای کاریابی خارجی به کار گیرند.

تبلیغات