آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۸

چکیده

هدف این تحقیق بررسی ارتباط سبک رهبری خدمتگزار بر بهبود عملکرد کارکنان با توجه به نقش میانجی توانمندسازی می باشد. جامعه ی آماری تحقیق تمامی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه (228 نفر) بودند که طبق جدول گرجسی و مورگان 140 نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.ابزار مورد استفاده تحقیق،سه پرسشنامه استاندارد رهبری خدمتگزار پترسون(2003)، توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر(1992) و عملکرد شغلی پاترسون(1992)بود. تمامی تحلیل ها با استفاده از نرم افزارهای 21 SPSS و SMART PLS نسخه7. 2. 3 انجام گرفت.نتایج تحقیق حاکی از آن بود که رهبری خدمتگزار به طور مستقیم و نیز به صورت غیر مستقیم و به واسطه توانمندسازی بر بهبود عملکردشغلی کارکنان تأثیر معنی داری دارد.لذا به مدیران توصیه می گردد که با بهره گیری از ویژگی های رهبری خدمتگذار هم چون خدمت رسانی، مهرورزی، قابلیت اعتماد و فروتنی، زمینه ساز توانمند شدن کارکنان خود از طریق ایجاد جوی آرام و پیشرو در سازمان شوند و در پرتو توانمندی کارکنان شاهد بهبود عملکرد آنان باشند.

تبلیغات