آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۸

چکیده

هدف این پژوهش، تدوین نقشه راهبردی فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور با استفاده از کارت امتیازی متوازن بود. روش پژوهش حاضر، بر مبنای فرایند مطالعات راهبردی با استفاده از روش های کیفی و کمی بود. جامعه آماری شامل 65 نفر از مدیران و متخصصان آشنا با ورزش دانش آموزی بود که تعداد 65 نفر به عنوان جامعه و نمونه آماری انتخاب شدند و از آن ها نظرسنجی شد. اهداف راهبردی فدراسیون در جلسات شورای راهبری مشتمل بر 12 هدف بود که در جدولی ماتریسی به صورت پرسش نامه تنظیم شد و دراختیار نمونه های پژوهش قرار گرفت. برای طراحی نقشه راهبردی از مدل کارت امتیازی متوازن استفاده شد. مدل نهایی، بیانگر چگونگی ارتباط بین اهداف راهبردی و تسهیلگر پیاده سازی راهبردها در چهار سطح و چهار منظر رشد و یادگیری، فرایندهای داخلی، بهره وری و مشتری است که دارای 27 هدف راهبردی، 27 سنجه و معیار و 77 مورد اقدامات ابتکارات است. می توان نتیجه گرفت که مدل ارائه شده به دلیل ارتباط بین چشم انداز و راهبردها با اهداف راهبردی، سنجه ها و ابتکارات فدراسیون در منظرهای مختلف این قابلیت را دارد که در ایجاد زمینه اجرایی نقشه راهبردی به کار گرفته شود.  

تبلیغات