آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۴

چکیده

سازمانی که بتواند برند قوی و موفقی را در بستر مجازی بسازد؛ در عملکرد بازار خود موفق تر خواهد بود. یکی از مهم ترین جنبه های هر اجتماع مجازی برند، مشارکت فعال اعضای آن می باشد. با توجه به اهمیت میزان مشارکت اعضا در اجتماع مجازی برند، این پژوهش به بررسی پیشایندهای مؤثر بر مشارکت اعضا و نیز پیامدهای آن پرداخته است. تعداد 578 پرسشنامه به صورت آنلاین توسط اعضای اجتماع مجازی برند الیت تکمیل شد. برای بررسی روابط علت و معلولی بین متغیرها از نرم افزار لیزرل استفاده شده است. طبق نتایج به دست آمده منافع اجتماعی بر روی مشارکت فعالانه اعضا تأثیرگذار بوده است. همچنین مشارکت اعضا منجر به ایجاد حس آگاهی از هم نوع و آداب و رسوم مشترک شده است. منافع درک شده، آداب و رسوم مشترک بر روی حس وفاداری پایدار برند تاثیر مثبت داشته در حالی که حس آگاهی از هم نوع تاثیر منفی بر روی وفاداری پایدار برند داشته است. نوآوری این تحقیق، طراحی مدلی جدید با متغیرهایی است که در مدلهای پیشین به طور یک جا در نظر گرفته نشده است.

تبلیغات