آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۲

چکیده

همسویی سیاست های امنیت اطلاعات بازاریابی با برنامه سیستم های اطلاعات استراتژیک به منظور حداکثر بهره برداری از دارایی های اطلاعاتی، توجه متخصصان این حوزه را به خود اختصاص داده است. از اینرو هدف پژوهش حاضر، دستیابی به مدلی است که ابعاد و مؤلفه های همسویی سیاست های امنیت اطلاعات بازاریابی با برنامه سیستم های اطلاعات استراتژیک را تبیین کند. در این راستا ابتدا ابعاد و مؤلفه های همسویی با استفاده از روش های اسنادی، کتابخانه ای و مرور ادبیات موضوع شناسایی شد و سپس مدلی مفهومی بر اساس روش دلفی به دست آمد. این مدل شامل ابعاد مدیریت و راهبری، مشارکت، اطلاعات، معماری فناوری اطلاعات، و ارتباطات، هر کدام به ترتیب با 13، 6، 10، 4، و 6 مؤلفه است. در ادامه با بررسی روابط علت و معلولی میان ابعاد مدل با استفاده از روش دیمتل، مشخص شد که مدیریت و راهبری، معماری فناوری اطلاعات و مشارکت، ابعاد اثر گذار یا علت ها و ارتباطات و اطلاعات، ابعاد اثر پذیر یا معلول ها هستند. در پایان با استفاده از روش تحلیل عاملی تأییدی، مدل آزمون شد و راهکارهایی برای ارتقاء میزان همسویی سیاست های امنیت اطلاعات بازاریابی با برنامه سیستم های اطلاعات استراتژیک ارائه گردید.

تبلیغات