چکیده

در بازار یکپارچه کنونی، موسساتی قادر به رقابت هستند و می­ توانند به دوام واحد­های تجاری خود امیدوار باشند که بتوانند محصولاتی، با مزایای رقابتی، تولید و به بازار عرضه کنند. موسساتی که بتوانند محصولات را با کیفیت و کارکرد مشابه اما با قیمت های پایین­تر به بازار ارائه دارند، گوی سبقت را از دیگر رقبا خواهند ربود و سهم خود را در بازار، افزایش خواهند داد. یکی از مهم­ترین تکنیک­ هایی که می­ تواند یاریگر موسسات در این مهم باشد، سیستم هزینه ­یابی هدف (Target Costing) است. هزینه ­یابی هدف، تکنیک تعیین و اندازه­ گیری بهای تمام شده نیست، بلکه یک برنامه جامع کاهش هزینه است.

تبلیغات