آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۸۱

چکیده

متن

((لا تجد قوما یومنون بالله و الیوم الاخر یوادون من حاد الله و رسوله و لو کانوا آبإهم او ابنإهم او اخوانهم او عشیرتهم, اولئک کتب فى قلوبهم الایمان و ایدهم بروح منه و یدخلهم جنات تجرى من تحتها الانهار خالدین فیها, رضى الله عنهم و رضوا عنه اولئک حزب الله الا ان حزب الله هم المفلحون)).(مجادله -آیه 22)
(اى رسول) هرگز گروهى را که به خدا و روز جزا ایمان دارند نخواهى یافت که دوستى و مودت کنند با دشمنان خدا و رسولش هرچند ایشان پدرانشان یا فرزندانشان یا برادرانشان یا خویشاوندانشان باشند. آن گروه اند که خدا نور ایمان را بر قلوبشان نگاشته و با روحى از خود تإییدشان کرده است و آنان را به بهشتهاى جاویدان درآورده که از زیر آنها جویها جارى است. خدا از آنان خشنود و آنان از خدا خشنودند. آنها سپاه و حزب خدایند و همانا حزب الله رستگارانند.

یکى ازسنتهاى تخلف ناپذیر الهى این است : کسى که به خدا و روز قیامت ایمان و باور دارد,ممکن نیست دوستى و سازش با دشمنان کینه توز خدا و رسولش کند. روشن است که سرسخت ترین و لجوجترین دشمنان خدا و پیامبرش, یهودیان و مشرکانند که یهودیها در دوران حکومت رسول الله صلى الله علیه و آله همواره خیانت مى کردند و با حضرت کارزار مى نمودند و غدر, صفت بارز آنان در تمام ادوار و زمانها حساب مى شد و اکنون نیز ـ در دوران معاصرـ پیوسته شاهد خیانتها و جنایتهاى یهودیان پلید هستیم که هرچند ـ به صورت ظاهر ـ عهد و پیمان مى بندند به عهد خود هرگز وفا نمى کنند, از سوئى دست محبت دروغین دراز مى کنند و با دست دیگر - در همان آن - بر روى مسلمانان بى دفاع گلوله مى زنند و نه تنها مردان سلحشور را در میدان نبرد سنگ و تفنگ به شهادت مى رسانند که زنان و کودکان خردسال بى گناه و معصوم را در کوچه و بازار و خانه هاى امن خود به خاک و خون مى کشند و خانه ها را بر سر صاحبانشان بى رحمانه ویران مى کنند و کودکان پناه برده به آغوش پدران و مادران را به قتل مى رسانند.
زهى سنگدلى و بى رحمى که حتى در دوران مغول و هیتلر هم دیده نمى شد !
آرى ! دوستى با خدا منافات دارد با اعلام همبستگى و ولایت با دشمنان قسم خورده خدا از یهود و نصارى و مشرکان هرچند آن دشمنان نزدیکترین انسانها - چه از نظر خویشاوندى و چه از نظر رفاقت و دوستى - به انسان باشند.
و اینکه خداوند نزدیکترین خویشان را ذکر کرده براى اینکه هیچ مجالى به همبستگى و پیوستگى با دشمنان خدا ندهد و هرچند محبت پدر یا فرزند از قلب به آسانى نرود ولى انسان متعهد و با ایمان باید تمام دوستى و دشمنیش براى خدا و در راه خدا باشد. و هرچند در مورد صله رحم تإکید زیادى شده ولى مهربانى چیزى است و محبت چیز دیگر. پس اگر انسان موظف است که براى خدا قلبش را از مودت و محبت پدر یا برادر خالى کند چه رسد به اینکه طرف مقابل یهودى و صهیونیست باشد.
راستى چگونه ممکن است یک مسلمان, آن هم مسلمانى که خویشان و نزدیکانش را دروطن خود کشته اند و خانه و کاشانه اش را ویران کرده اند و وطنش را بیش از نیم قرن اشغال نموده اند, به همان قاتلان و غاصبان, دست محبت و صمیمیت دراز کند و اى کاش این خائنان به ملت و هدف خویش به همین بسنده مى کردند که حتى ذلت و خوارى را هم مى پذیرند و آن همه مردانگى و بزرگمنشى مردان و زنان سلحشور خود را فراموش مى کنند و تن به ذلت مى دهند. چرا مردانگى رخت بر بسته و چه شده است که معروف, منکر و منکر, معروف شده است ؟! چه شده که ارزشهاى اسلامى و انسانى از میان رفته است ؟!
در اینجا است که حزب الله چون درى شهوار درمیان سنگلاخهاى بى ارزش مى درخشد و خودنمائى مى کند.
راستى صفات و منش هاى حزب الله - که در این آیه شریفه بیان شده - همه در مورد جوانان حزب الله لبنان ( فرزندان با وفاى خمینى بزرگ) مطابقت دارد که امید است خدا آنان را مدد و یارى دهد تا بتوانند مانند گذشته عزت و افتخار بیافرینند و نام اسلام را برافرازند.
خداوند با قلم غیب بر قلوبشان ایمان را نگاشته و با دمیدن روح خود در آنان تاییدشان کرده است. و از آیه نیز استفاده مى شود که در مومنین متعهد بجز روح بشرى که در هر انسانى - چه مومن و چه کافر - یافت مى شود روح دیگرى نیز وجود دارد که همان روح الهى است و از آن حیاتى دیگر ناشى مى شود و این حیات است که به انسان مومن قدرتى فزونتر مى بخشد.
در آیه اى دیگر مى فرماید: ((یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله یوتکم کفلین من رحمته و یجعل لکم نورا تمشون به)) - اى مومنان! تقوا را پیشه خود سازید تا خداوند دو بهره و دو نصیب از رحمتش به شما عطا فرماید و نورى برایتان بیافریند که همواره با آن نور حرکت کنید.
این نور ایمان, والاترین و ارزنده ترین موهبت الهى است که به صف شکنان حزب الله ارزانى بخشیده است تا در این دنیا پى در پى افتخار و عزت آفرینند و در آن جهان وعده شیرین جنات و بهشتهاى جاویدان داده است که نهرها و جویها در زیرآن روان است. و بالاتر آنکه هم آنان از خدا راضى و هم خدا از آنان راضى و خشنود است و چه نعمتى بالاتر از رضایت الهى مى توان پنداشت (و رضوان من الله اکبر) و بى گمان چنین مردان بزرگى باید رستگار و پیروز باشند چه به پیروزى ظاهرى دست یابند و چه در راه هدف بلند خویش به شهادت که احدى الحسنیین است برسند.
مبارکتان باد حزب الله عزیز این همه وعده هاى شیرین خداوندى که هرگز تخلف و شکست در آن راه نیابد ((و لن یخلف الله وعده)) و خداوند به وعده اى که داده است هرگز تخلف نمى کند. پس باز هم به پیش تا رستگاریتان محقق گردد. والسلام.
 

تبلیغات