چکیده

متن

نام کتاب:زبان بدن کودکان
نویسنده:ریچارد وولفسون
مترجم:بهمن ابراهیمى
نوبت چاپ:اول
تاریخ انتشار:بهار 1380
قیمت:6500 ریال
زبان بدن، واژه‏اى است که مشخص‏کننده توانایى انسان در برقرارى ارتباط به شیوه‏اى غیر کلامى با دیگران است.بنابراین پر واضح است که آگاهى بیش‏تر از این وسیله ارتباطى همانند دیگر زبان‏هاى کلامى مى‏تواند میزان و کیفیت ارتباط بین انسان‏ها را افزایش داده، رابطه‏اى مبتنى بر واقعیت و همدلى بیش‏تر فراهم آورد.
در این کتاب جنبه‏هاى مختلف زبان بدن یا ارتباطات غیر کلامى کودکان توضیح داده شده و معناى هر کدام از آن‏ها به تنهایى و در ارتباط با دیگر حرکات و جنبه‏هاى آن مورد تفسیر قرار گرفته است.این امر باعث آگاهى بیش‏تر والدین، به ویژه مادران از این شیوه ارتباطى خواهد شد و به یقین کیفیت ارتباط آن‏ها را با کودکان تحت تأثیر قرار خواهد داد.
مطالب این کتاب که به زبان ساده و غیر تخصصى نوشته شده، به مادران و پدران و هم‏چنین مربیان و آموزگاران این آگاهى را مى‏دهد که کودکان را بهتر شناخته، برخورد مناسب‏ترى با آن‏ها داشته باشند.
نام کتاب:چگونه فرزندان خود را دوست بداریم
نویسنده:جودى فورد
مترجم:مهین شهبازى‏نیا
نوبت چاپ:اول
تاریخ انتشار:بهار 1380
قیمت:4000 ریال
احساس عشق و محبت به فرزند به تنهایى کافى نیست، بلکه باید قادر باشید محبت را در اعمال خود نشان دهید.دوست داشتن فرزندان کارى ساده و در عین حال پیچیده است.حتى احساس محبت قلبى عمیق نیز به تنهایى کفایت نمى‏کند.
این کتاب راهنمایى مناسب براى همه پدران و مادرانى است که مى‏خواهند عشق به فرزند را از قوه به فعل درآورند.این کتاب دستور العملى براى تقویت بنیان خانواده بخش براى نیل بدین مقصود است.
این کتاب به صورتى کاربردى و با مثال‏هایى عینى، شیوه‏هاى رفتار مطلوب با فرزندان را پیش روى خواننده ارجمند قرار مى‏دهد و او را در مسیر دانش مورد نیاز یارى مى‏کند.از جمله وظایفى که مؤلف محترم کتاب متوجه والدین مى‏داند، عبارت‏اند از:نحوه گوش دادن به سخنان کودکان، شیوه سخن گفتن با آن‏ها، داشتن درک درست از فرزندان، دادن پاسخ‏هایى متناسب با پرسش‏هاى آنان، تعامل مطلوب با ایشان، مشاوره با فرزندان، مشوق آن‏ها بودن و باور داشتن به این نکته که ممکن است گاهى هم ما از فرزندانمان مطالبى بیاموزیم و مواردى دیگر.

تبلیغات