فاطمه فهیمی

فاطمه فهیمی

مطالب

فیلتر های جستجو: فیلتری انتخاب نشده است.
نمایش ۱ تا ۴ مورد از کل ۴ مورد.
۱.

ارائه الگوی تصمیم گیری اخلاقی داوران فوتبال و فوتسال ایران(مقاله پژوهشی دانشگاه آزاد)

کلید واژه ها: تصمیم گیری اخلاقی ایدئولوژی اخلاقی داوران فوتبال فوتسال

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 287 تعداد دانلود : 634
هدف: هدف ارائه الگوی تصمیم گیری اخلاقی داوران فوتبال و فوتسال ایران می باشد.روش پژوهش: با توجه به هدف، این روش تحقیق توصیفی - همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق را داوران فعال لیگ برتر فوتبال و فوتسال در فصل 1402-1401 تشکیل دادند. ار این تعداد تعداد 105 نفر نمونه آماری را تشکیل دادند. ابزار اندازه گیری تحقیق پرسشنامه های تصمیم گیری اخلاقی 28 سوالی و ایدئولوژی 15 سوالی استفاده شد. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 89/0 و 79/0 بدست آمد. روایی سازه پرسشنامه ها نیز با استفاده از تحلیل عامل تاییدی مورد قبول برازش شده است. از آمار توصیفی برای طبقه بندی نمرات خام، طراحی جدول توزیع فراوانی و محاسبه شاخص های پراکندگی نظیر میانگین و انحراف معیار و فراوانی استفاده شد. همچنین فرضیه های تحقیق با استفاده از تحلیل مسیر با کمک نرم افزارهای آماری SPSS و PLS Smart مورد آزمون قرار گرفت. یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که الگوی تصمیم گیری اخلاقی داوران فوتبال و فوتسال ایران از برازش لازم برخوردار است. نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان دهنده این است که تحلیل ایدئولوژی اخلاقی در دنیای ورزش، بازی و رقابت، آنچنان که به نظر می رسد ساده نباشد. به هر ترتیب حل مسائل اخلاقی در ورزش ایران بدون در نظر گرفتن بنیانهای فکری و ایدئولوژیک، اقدامی است که نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه بر پیچیدگی آن اضافه خواهد کرد.
۲.

تاثیر استفاده از کتابخانه در ارتقای سلامت روان بی خانمان های بهبود یافته از اعتیاد(مقاله پژوهشی وزارت بهداشت)

کلید واژه ها: کتابخانه ها کتاب درمانی سلامت روان افراد بی خانمان اعتیاد تهران

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 162 تعداد دانلود : 552
مقدمه: کتابخانه ها به عنوان نهادهایی فرهنگی-اجتماعی معرفی می شوند که قابلیت تأثیرگذاری بر گروه های مختلف جامعه را دارند. گروه های آسیب پذیر جامعه از جمله معتادان به مواد مخدر در معرض بیماری های متعددی از جمله اختلالات روانی هستند. در کنار درمان های دارویی، مداخلات روان شناختی مانند کتاب درمانی (استفاده از کتابخانه و کتابخوانی) نقش مؤثری در بهبود سلامت روان آنها دارد. این پژوهش با هدف تعیین تأثیر استفاده از کتابخانه در ارتقای سلامت روان در افراد بی خانمان رهایی یافته از اعتیاد انجام شده است. روش ها: این پژوهش مقطعی به روش پیمایشی در سال 1399 در مراکز طلوع شهر تهران به انجام رسید. جامعه پژوهش شامل 67 نفر از افراد بهبود یافته از اعتیاد و ساکن در مراکز طلوع بود. گردآوری داده ها باکمک پرسش نامه خود اظهاری انجام شد. روایی و پایایی پرسش نامه تأیید شد و آلفای کرونباخ 0/89 به دست آمد. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که کتابخانه های کمپ بیش از رفاه عاطفی مراجعان، بر سلامت روانی تأثیرگذار است. تأثیر استفاده از کتابخانه طلوع بر رفاه روانی کمتر از حد متوسط، بر رفاه عاطفی و رفاه اجتماعی بین کم و متوسط بود. اکثر شرکت کنندگان از برگزاری کارگاه های آموزشی و خدمات ارائه شده توسط کتابخانه کمپ راضی بودند، اما از «منابع اطلاعاتی» و «فضای کتابخانه» رضایت نداشتند. اثربخشی خدمات کتابخانه بر سلامت روان مراجعان « متوسط رو به پایین» بود. نتیجه گیری: ضروری است نقش و جایگاه کتابخانه ها در ارتقای سلامت روان افراد آسیب پذیر به ویژه معتادان از طریق ارتقای خدمات اطلاع رسانی و جذب کارکنان کارآمد کتابخانه ها و اطلاعات پزشکی گسترش یابد.
۴.

اصول حاکم بر حقوق مالی زن

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 616
نکته مهم در مبحث حقوق زن نکات قابل توجهی است که اسلام بر آنها تأکید مؤکد دارد، در این استقلال مالی زن از نگاه اسلام و قرآن نکته ای مهم و برجسته است به تفصیل قابل بررسی است...

پالایش نتایج جستجو

تعداد نتایج در یک صفحه:

درجه علمی

مجله

سال

حوزه تخصصی

زبان