نسرین یوسفی

نسرین یوسفی

مطالب

فیلتر های جستجو: فیلتری انتخاب نشده است.
نمایش ۱ تا ۵ مورد از کل ۵ مورد.
۱.

بررسی انعطاف پذیری شناختی، توجه انتخابی و بازداری پاسخ بر اساس جنسیت و زبان(مقاله علمی وزارت علوم)

کلید واژه ها: انعطاف پذیری شناختی بازداری پاسخ توجه انتخابی جنسیت دوزبانگی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 445 تعداد دانلود : 512
هدف این پژوهش، بررسی کارکردهای اجرایی مغز از جمله انعطاف پذیری شناختی، توجه انتخابی و بازداری پاسخ، بر اساس متغیرهای جنسیت و زبان، در بین دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان بوده است. روش پژوهش حاضر توصیفی و علی- مقایسه ای بود. جامعه آماری این پژوهش، دانشجویان دوزبانه و تک زبانه دانشگاه بوعلی سینا در سال تحصیلی 99-1398 بودند که آزمون بر روی ۲۱۴ نفر از دانشجویان اجرا شد و در نهایت داده های به دست آمده از ۱۶۵ نفر، از طریق تحلیل واریانس چندمتغیره، بررسی شد. برای جمع آوری داده ها از آزمون رایانه ای استروپ استفاده شد. نتایج نشان داد که بین جنسیت و کارکردهای اجرایی، تفاوت معناداری وجود دارد؛ به این صورت که متغیرهای توجه انتخابی و بازداری پاسخ در زنان بیشتر از مردان است و انعطاف پذیری شناختی در مردان، بیشتر از زنان است (01/0 p<)؛ اما در رابطه با متغیرهای کارکردهای اجرایی در بین افراد دوزبانه و تک زبانه، تفاوت معناداری مشاهده نشد (05/0 p>). بر اساس یافته ها می توان گفت که برحسب جنسیت، در کارکردهای اجرایی مغز تفاوت وجود دارد لذا پیشنهاد می شود در حوزه آموزش و یادگیری مرتبط با کارکردهای اجرایی به مقوله جنسیت توجه شود.
۲.

More Proficient vs. Less Proficient EFL Learners’ Perceptions of Teachers ‘Motivation Raising Strategies(مقاله پژوهشی دانشگاه آزاد)

کلید واژه ها: extrinsic motivation intrinsic motivation more and less proficient EFL learners Perception motivation raising strategy

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 470 تعداد دانلود : 482
Motivation raising strategies are frequently used in English as a Foreign Language (EFL) classes; nevertheless, learners’ perceptions of such strategies used by language teachers have not sufficiently been explored. Also, there are not enough studies on differences and similarities between more and less proficient EFL learners regarding this issue. To scrutinize this topic, a groups of more (No=50) and less proficient EFL learners (No=50) participated in this study by completing to a validated, researcher-made questionnaire with a five-point Likert type format. Non-parametric Mann-Whiteny U test was run in the SPSS ver. 23 to check the differences between the two groups. The results of the study verified that, regardless of each individual scale in the utilized questionnaire, overall, the more proficient ones manifested significantly less perceptions on teachers’ motivation raising strategies based on the total estimated mean ranks compared with the less proficient learners.  However, within the surveyed scales, only in the classroom atmosphere scale, the results showed that the less proficient learners were more mindful of teacher strategies for motivation raising. The findings from this study have implications for motivation raising strategy instructions for a language classroom. 

پالایش نتایج جستجو

تعداد نتایج در یک صفحه:

درجه علمی

مجله

سال

حوزه تخصصی

زبان